انتقاد از بخشی‌نگری دستگاه‌ها در احیای دریاچه ارومیه

تهران (پانا) - مسئول واحد پایش ستاد مرکزی احیای دریاچه ارومیه می‌گوید گزارش عملکرد دستگاه‌های تخصصی، به کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ارسال می‌شود و اگر عملکرد نهادی ضعیف باشد به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود تا اعتبار آن نهاد تخصیص نیابد.

کد مطلب: ۸۶۵۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از بخشی‌نگری دستگاه‌ها در احیای دریاچه ارومیه

علیرضا شریعت با بیان اینکه وظیفه ستاد احیای دریاچه ارومیه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسئول است، به پانا گفت: گزارش عملکرد و تخلف‌ نهادهای مربوط به کارگروه ملی نجات دریاچه ارائه می‌شود زیرا اگر بودجه احیای دریاچه ارومیه در مدار دیگری قرار بگیرد، برنامه‌ها اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته بیش از 40 هزار چاه غیرمجاز در باغ‌های اطراف دریاچه ارومیه حفر شده است، گفت: یکی از عوامل خشکی آب دریاچه این موضوع است. پس از اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه آغاز به کار کرد، قرار بود دریاچه در سه سال اول تثبیت شود. وقتی دریاچه را تحویل گرفتیم، 500 میلیون متر مکعب آب داشت در حالی که این دریاچه در بهترین وضع خود 32 میلیارد متر مکعب آب داشت.

مسئول واحد پایش ستاد مرکزی احیای دریاچه ارومیه افزود: وضع دریاچه تثبیت شد و حجم آب دریاچه به دو ملیارد و پانصد میلیون متر مکعب رسید. قرار بود تراز دریاچه را افزایش دهیم اما بر روی این موضوع مانده‌ایم. قرار بود تمام وزارتخانه‌ها کار مشترک انجام دهند اما این تمرین فقط 30 درصد موفق بود چون دستگاه‌ها بخشی‌نگر هستند و از اقدامات راضی نیستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار