رئیس دانشگاه فرهنگیان: احیای نظام تعلیم‌و‌تربیت بالنده با بهره‌مندی از اندیشه‌های نو میسر است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان احیای نظام تعلیم‌و‌تربیت بالنده را با بهره‌مندی از اندیشه‌های نو میسر دانست و از معلمان خواست تا کلاس‌های درس خود را با راه انداختن رقص اندیشه به زیبایی مدیریت کنند.

کد مطلب: ۸۶۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس دانشگاه فرهنگیان:  احیای نظام تعلیم‌و‌تربیت بالنده با بهره‌مندی از اندیشه‌های نو میسر است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در جمع کارشناسان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این دانشگاه در اردوگاه شهید باهنر، کار در این دنیای سریع را سخت و دشوار دانست و گفت: «با گذر از دهکده جهانی، خانه جهانی و دنیای همراه وارد دنیای رسانه شده‌ایم. دقت و نظارت در این دنیای متغیر بسیار سخت است. چرا که نسل حاضر، نسلی تلخ، عجول، رادیکال و فیزیک‌گرا است.»

او به افزایش فاصله نسلی اشاره کرد و گفت: «بنا به سخن یکی از بزرگان علم مدیریت زمانی خواهد رسید که دانش هر هفتاد روز تغییر می‌کند.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان برنامه، حوصله، اطلاعات، نظارت و حراست را لازمه موفقیت در کارهای بزرگ دانست و گفت: «حراست با بررسی آسیب‌ها و نظارت با تکیه بر اعداد و ارقام، پیش‌بینی‌ها، انجام فعالیت‌های پژوهشی و مطالعات موردی اقدام و فعالیت می‌کند.»

خنیفر دقت، مستندسازی، حضور موثر، آشنایی با نظارت کلینیکی، مشاوره، آشنایی با شاخص‌ها، مطالعه مسائل مرتبط با مباحث نظارت را از مهمترین وظایف کارشناسان نظارت دانست و گفت: «خط مقدم ما نظارت بر آموزش است. ما منتظر دریافت گزارش‌های نظارت و ارزیابی با نقد بر روی کتاب‌های درسی و کلاس‌های درس هستیم. اگر این اتفاق روی دهد نظارت ما جهانی می‌شود. بنابراین با دریافت گزارش‌های مفید از نظارت خوب بر آموزش، با افتخار آن را در سطح کشور نشر می‌دهیم.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: «کیفیت بدون کمیت محقق نمی‌شود، بعد از کمیت می‌توان به کیفیت اندیشید. احیای نظام تعلیم و تربیت بالنده، بهره‌مندی از اندیشه‌های نو است. با ارائه ایده‌های برجسته خود راهگشای ما در این امر خطیر باشید.»

او ایمان به کار و لذت بردن از آن را لازمه زندگی توام با آرامش دانست و گفت: «معلم باید در کلاس با راه انداختن رقص اندیشه کلاس خود را به زیبایی مدیریت کند. ما خواهان نظارت آینده‌نگر و آینده‌ساز هستیم. باید برای دستیابی به جایگاهی بایسته و شایسته و حضوری جهانی، جهانی اندیشید، بومی عمل کرد و جهانی عرضه کرد.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پایان، تبدیل وضع مطلوب به وضع آرمانی را از وظایف خطیر این دانشگاه دانست و گفت: «لازمه این امر استاندارد‌سازی و هماهنگی برای دستیابی به اهداف است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار