معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان: طرح "ایران مهارت" در 75 مدرسه استان اجرا می شود

سنندج(پانا)-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست هم اندیشی طرح « ایران مهارت» از اجرای این طرح در 75 مدرسه دوره اول متوسطه استان در سال تحصیلی جاری خبر داد .

کد مطلب: ۸۶۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان: طرح "ایران مهارت" در 75 مدرسه استان اجرا می شود

مهدی نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان در نشست هم اندیشی طرح « ایران مهارت» که با حضور معاون آموزش و پژوهش اداره کل فنی و حرفه ای استان، رئیس اداره متوسطه اول اداره کل، معاونین آموزشی، کارشناسان آموزش متوسطه اول شهرستان ها و نواحی تابعه برگزار شد؛ گفت: طرح ایران مهارت در 75 مدرسه دوره اول متوسطه شامل 10درصد مدارس دولتی و 100 درصد مدارس غیردولتی و هیئت امنایی استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح آموزش حرفه های مهارتی کوتاه مدت موسوم به " ایران مهارت" در راستای ترویج حرفه آموزی و آشنایی با مشاغل و همچنین استعداد یابی دانش آموزان در حوزه متوسطه اول جهت اجرا به آموزش و پرورش شهرستان های استان ابلاغ شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه طرح ایران مهارت در مدارس شهرستان های بانه، سقز، مریوان، کامیاران، دهگلان، قروه، بیجار و نواحی یک و دو سنندج اجرا می شود؛ گفت: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی و مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین شده است.

به گفته نامدار در این طرح تلاش می‌شود به دانش‌آموزان آموخت که برای ورود به بازار کار باید مهارت داشته باشند و به خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آنان کمک می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: این طرح به صورت مشترک با همکاری سازمان فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه زمان اجرای این طرح در طول سال تحصیلی بنا به تشخیص مدیران مدارس متوسطه اول خواهد بود، ارکان این طرح را شورای سیاستگذاری، کمیته های فنی، کمیته برنامه ریزی استان و کمیته اجرایی شهرستان عنوان کرد.

شایان ذکر است روز 14 آبان ماه سال جاری از طرح ایران مهارت رونمایی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار