معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز:

شورای های دانش آموزی تمرینی برای مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و مشارکت پذیری است

البرز (پانا) - مسعود مهران نیا در مراسم استانی بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که در دبیرستان رضوان ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس برگزار شد انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را تمرینی برای مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و مشارکت پذیری عنوان کرد که برای تمامی شرکت کنندگان چه به عنوان نامزد انتخاباتی و چه به عنوان رای دهنده امری مهم و اساسی است .

کد مطلب: ۸۶۵۰۷۶
لینک کوتاه کپی شد
شورای های دانش آموزی تمرینی برای مسئولیت پذیری ، مشارکت جویی و مشارکت پذیری است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز با اشاره به قرار گرفتن در آستانه چهلمین بهار آزادی گفت: برگزاری بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از برکات و ثمرات انقلاب اسلامی است که آغازگر مشق دموکراسی از مدرسه تا جامعه می‌باشد .

مهران نیا تصریح کرد، برگزاری این انتخابات تنها کاری نمادین نیست و شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مدرسه است که با مشارکت فعال و با نشاط دانش آموزان شکل می گیرد و در ادامه منتخبین با تشکیل 17 انجمن درون شورایی در اداره مدرسه دخیل خواهند بود .

وی افزود : یکی از اصلی ترین مسائل برای منتخبین شوراهای دانش آموزی رعایت اصول اخلاقی و پایندی به شعارها و وعده های است که در زمان انتخابات داده‌اند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز افزود انتظار می‌رود که شما عزیزان آموزش نقد مودبانه بر اساس اصل احترام متقابل و رعایت اصول اخلاقی را در این شوراها تمرین کنید تا در کنار هم بیاموزیم چگونه با رعایت حرمت ها می شود در چارچوب قانون نقد کرد و پیشنهاد ارائه نمود .

وی اضافه کرد‌، یکی دیگر از وظایف اساسی شما دانش آموزان عزیز‌، برپایی کرسی های آزاد اندیشی است تا در جمعی صمیمی با حضور مسئولین مدرسه ، منطقه و استان در خصوص مسائل مختلف به بحث و بررسی بپردازید .

مهران نیا با اشاره به نقش مدیران و همکاران در مدارس گفت : نقش شما عزیزان در مدارس هدایت و راهبری این شوراها است تا در مسیر صحیح گام بردارند و نقش خود را به درستی در جایگاه مناسب ایفا نمایند .

وی در خاتمه با اشاره به روند انتخابات شوراها از سطح مدرسه تا استان و کشور افزود ، مجلس دانش آموزی کشوری که هفته گذشته افتتاح شد دارای 150 نماینده می باشد که از استان البرز 4 دانش آموز به نمایندگی از طرف شما عزیزان در این مجلس حضور دارند .

شایان ذکر است در ابتدای این مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بیست و یکمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان قرات شد و در خاتمه دانش آموزان با شرکت در فرایند رای گیری در این انتخابات شرکت نمودند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار