درخت آرزویی که خیلی زود به بار نشست

گرگان (پانا) - دانش آموزانی که آرزو کردند و آرزوهایی که بر دیوار مدرسه نشست و خدایی که صدای شان را خیلی زود شنید.

کد مطلب: ۸۶۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
درخت آرزویی که خیلی زود به بار نشست

طرح درخت آرزوها، به ابتکار حوزه اموربانوان اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، از ابتدای مهرماه در سطح تعدادی از مدارس استان به اجرا در آمد.

در قالب این طرح، دانش آموزان از آرزوهای خود گفتند. سقف آرزوهای شان چندان هم بلند نبود. همتی نیاز بود تا به آرزوهای شان جامه عمل پوشانیده شود. با خبر شدیم که با یاری خداوند بی همتا و به همت یک هموطن خیراندیش، درخت آرزوی دانش آموزان آموزشگاه یحیی بن زید گنبدکاووس به بار نشسته است.

به سراغ ناعمه سادات بنی کمالی مشاور امور بانوان آموزش و پرورش گلستان رفتیم و از او درباره درخت آرزوها پرسیدیم و برای مان گفت:

از آنجا که نوشتن اعجاز می کند و خداوند مهربان به قلم و هر آنچه می نویسد قسم یادکرده است، در آغاز سال تحصیلی جدید، از دانش آموزان دوره های ابتدایی و متوسطه اول استان گلستان خواسته شد تا آرزوها و اهدافی که در ذهن خود دارند و برای تحقق آن در این سال تحصیلی تلاش خواهند کرد را نوشته و روی قسمتی از دیوار کلاس در معرض دید خود قرار دهند و هرگاه به هدف یا آرزوی خود رسیدند روی دست نوشته شان روبان آبی قرار دهند. وی ادامه داد:همچنین قرارمان بر این بود که برای تحقق آرزوهایی که روبان آبی ندارند تا انتهای سال تحصیلی همه باهم تلاش کنیم. بزرگی یا کوچکی این اهداف و آرزوها هم مد نظر نبود و این آرزو می توانست حتی ترک یک عادت بد باشد.

بنی کمالی گفت: دانش آموزان آرزوهای خود را نوشتند و بر دیوار کلاس شان نصب کردند. آرزوهای زیبایی بر دیوار کلاس نقش بست. آرزوهایی که برای تحقق آنها گاه یک همت کوچک نیاز بود. تعدادی از دانش آموزان منطقه محروم حاشیه امامزاده یحیی بن زید گنبد آرزوی شان رفتن به رستوران بود.

گویا دستان خداوند مهربان، زودتر از دست های ما دست به کارشد. بانوی مهربان گنبدی، خانم دکتر مینا هاشمی مقیم کشور اسپانیا با همکاری خانم محمودی، مدیر آموزشگاه مولوی تکه لر، روز شنبه 28 مهرماه 97 در یکی از رستوران های گنبد، میزبان دانش آموزان این آموزشگاه و دیگر مدارس حاشیه امام زاده یحیی بن زید این شهرستان بودند که خوردن غذا در رستوران آرزوی شان بود. سپاس بی کران از مهربانانی که پاسدار مهربانی اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار