مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

کاروانسرای تاریخی یام مرند میزبان سومین کنفرانس بین‌المللی «باستانشناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم»

تبریز (پانا)- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری سومین کنفرانس بین‌المللی «باستانشناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم» در کاروانسرای تاریخی یام خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۵۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
کاروانسرای تاریخی یام مرند میزبان سومین کنفرانس بین‌المللی «باستانشناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم»

مرتضی آبدار ضمن اعلام این خبر، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور سومین کنفرانس بین‌المللی «باستانشناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم» را در روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ در شهر تبریز برگزار خواهد کرد.

آبدار یادآورد شد: به دنبال کنفرانس‌های موفق اول و دوم در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ که در دانشگاه نورثوست شهر خیان چین و دانشگاه نانجینگ واقع در شهر نانجینگ چین برگزار شد، این کنفرانس نیز میان‌رشته‌ای بوده و متخصصان حوزه‌های حفاظت، باستان‌شناسی و تاریخ هنر را با تمرکز بر محوطه‌هایی که در امتداد جاده ابریشم وجود دارد دور هم گرد خواهد آورد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اظهار کرد: این کنفرانس محملی است برای تبادل دانسته‌ها و ایده‌های اندیشمندان و پژوهشگران تا علاوه بر اشاعه نتایج پژوهش‌ها، بسترهای لازم برای ایجاد همکاری‌های بین‌المللی مهیا گردد.

آبدار اظهار کرد: «باستان‌شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم، موضوع کنفرانسی علمی قرار گرفته تا بر نقش پررنگ و ضروری این دو حوزه در راه ارتباطی بین شرق و غرب تأکید شود. از این‌رو که تبادلات فرهنگی، تجاری ما بین سرزمین های مختلف از غرب تا شرق جهان همواره در جریان بوده و ماحصل آن آثار ملموس و ناملموسی است که در پهنۀ سرزمین‌های مسیر راه ابریشم برجای مانده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار