تایمز: هند تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

تهران (پانا) - هند بدون در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه ایران تلاش می‌کند کریدور ارتباطی با ایران از طریق گجرات و شرق بنگال به قزاقستان و شرق روسیه به بندر عباس ایجاد کند.

کد مطلب: ۸۶۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
تایمز: هند تحریم‌های آمریکا را دور می‌زند

به گزارش اکونومیک تایمز، این برنامه مربوط به ارتباط بین بندر موندرات گجرا ت با بندرعباس و متصل کردن آن به ایران از طریق شبکه راه‌آهن ترکمستان- قزاقستان و بعد از ان شرق روسیه است.

به گفته مقام‌ها این ایده نه تنها بازارهای منطقه را پوشش می‌دهد بلکه مسیر تازه‌ای برای انتقال منابع طبیعی ایجاد می‌کند.

بر اساس این گزارش مقام‌های هند و قزاقستان هفته آینده در دهلی برای تطبیق برنامه‌ که کریدوری که به صورت موازی حمل و نقل بین‌المللی شمال و راه آهن چابهار از طریق ایران را اجرایی می‌کند ملاقات کنند.

در حالی گجرات به لحاظ جغرافیایی به بندرعباس نزدیک‌تر است‌،‌ هدف از کریدور پیشنهادی این است که هند شرقی را به اوراسیا و از قسمت غربی اقیانوس هند را به اقیانوس آرام متصل کند.

به نوشته این گزارش این پیشنهاد جدید حاصل مذاکره مسکو با دهلی نو برای ایجاد راه ارتباطی بین روسیه، قزاقستان،‌ ترکمنستان، ایران،‌ عمان و هند است. حاصل این روند رشد اقتصادی قزاقستان و ازبکستان به دنبال دسترسی به اقیانوس و نزدیک‌ترین دروازه به اقیانوس از طریق ایران است.

منابع می‌گویند که دو جمهوری بزرگ آسیای مرکزی که به تحریم‌های ایران اهمیت می‌دهند در تلاش هستند که بر اساس منافع ملی با ایران در ارتباط باشند.

در همین حال ایران، هند و افغانستان قرار است روز چهارشنبه جلسه هماهنگی خود را در تهران در مورد عملیات بندر چابهار برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار