بررسی ناکامی بزرگ کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان

جوادی، عضو شورای فنی فدراسیون کشتی: کادر فنی باید علت شکست در ثانیه‌های پایانی را توضیح دهد

(پانا) - عضو شورای فنی فدراسیون کشتی معتقد است مشکلاتی در راه نتیجه‌گیری تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی جهان وجود داشته است اما علت شکست نمایندگان ایران در ثانیه‌های پایانی باید با حضور کادر فنی بررسی شود.

کد مطلب: ۸۶۵۰۰۲
لینک کوتاه کپی شد
جوادی، عضو شورای فنی فدراسیون کشتی:  کادر فنی باید علت شکست در ثانیه‌های پایانی را توضیح دهد

ابراهیم جوادی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان گفت: متأسفانه تیم ملی کشتی آزاد امسال با قرعه بدی روبه‌رو شد و تمامی آزادکاران ما با حریفان سرسختی روبه‌رو شدند در صورتی که دیگر کشتی‌گیران مبارزه‌های سبکی داشتند و کار برای آنها راحت بود.

وی در مورد عملکرد حسن یزدانی گفت: یزدانی همیشه در مبارزه‌های خود در ثانیه‌های ابتدایی برنده می‌شود و در اولین کشتی هم به دنبال اجرای همین تکنیک بود اما حریف آمریکایی او خیلی قدرتمند بود و یزدانی را به خوبی آنالیز کرده بود و اجازه چنین کاری به او نداد. به همین دلیل یزدانی که در ابتدا هجومی کار کرده بود در ادامه مسابقه خسته شد و شکست خورد.

جوادی به عملکرد دیگر آزادکاران تیم ملی ایران اشاره کرد و گفت: علیرضا کریمی در تمامی کشتی‌هایی که گرفت تنها مقابل حریف آمریکایی خود شکست خورد، او پیش از این دو مرتبه هم از این حریف خود شکست خورده بود و این کشتی‌گیر آمریکایی به خوبی کریمی را آنالیز کرده بود و می‌دانست در چه مواردی نقطه ضعف دارد و دقیقاً روی همان نقاط ضعف مانور می‌داد. مصطفی حسین‌خانی هم با جردن باروز رقابت کرد که قصد داشت با خاک کردن این حریف را شکست بدهد اما باروز خیلی باتجربه‌تر از اوست و اجازه چنین کاری را به حسین‌خانی نداد.

وی تأکید کرد: متأسفانه کشتی گیران ما در ثانیه‌های پایانی کشتی را واگذار می‌کردند و این موضوع خودش یک ضعف عمده برای تیم ماست و باید کادر فنی گزارش آن را ارائه دهد. اگر عزت‌الله اکبری چند ثانیه پایانی را تحمل می‌کرد و کشتی را رها نمی‌کرد به طور حتم به مدال می‌رسید اما متأسفانه این موضوع یک ضعف بزرگ بود. یونس امامی و امیرحسین مقصودی و باقر یخکشی کشتی‌گیران جوان تیم هستند و به خاطر بی‌تجربگی نتوانستند خوب ظاهر شوند.

عضو شورای فنی فدراسیون کشتی ادامه داد: به هر حال به نظرم کشتی گیران ما خوب کار کردند البته ضعف‌هایی هم داشتند اما نسبت به قرعه سختی که نصیبشان شد، نتیجه بدی به دست نیاوردند. البته مشکلات روحی و روانی همیشه یکی از معضلات تیم ماست، شما ببینید وضع کشتی تا روزهای پایانی به چه صورت بود؟ وضع ارز هنوز مشخص نبود و ما نمی‌دانستیم که تیم کامل به این رقابت‌ها اعزام می‌شود یا به صورت ناقص راهی مجارستان می‌شود. اما تیم‌های دیگر با خیال راحت و بدون مشکل به این رقابت‌ها آمدند، طبیعی است که در چنین وضعی تیم دچار استرس می‌شود و نمی‌تواند تمرکز کند.

جوادی در پایان گفت: هدف اصلی تیم کشتی المپیک 2020 است، کشتی‌گیران ما باید نقاط ضعف خود را برطرف کنند و بیشتر از این اسیر ثانیه‌های پایانی نشوند، این ثانیه‌های پایانی بلای جان کشتی گیران ما و در واقع پاشنه آشیل آنها شده است و بنابراین باید آن را حل کنند. امیدواریم که در آینده عملکرد کشتی‌گیران بهتر از این باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار