«بسته حمایتی» دولت مشخص شد؛ هر سبد ۶۰۰هزار تومان در ۳ مرحله

تهران (پانا) - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فروشگاه‌های توزیع‌کننده بسته حمایتی در ۱۰ روز اول آبان ماه مشخص می‌شود گفت: این بسته‌ها تا پایان سال ۱۳۹۷ و به‌شکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ ۶۰۰هزار تومان توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۸۶۴۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
«بسته حمایتی» دولت مشخص شد؛ هر سبد ۶۰۰هزار تومان در ۳ مرحله

به گزارش تسنیم، با تصمیم دولت قرار بر این است که به‌زودی 9میلیون نفر از افراد تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد حمایتی دریافت کنند.

علی ربیعی، وزیر سابق رفاه در 25 اردیبهشت ماه سال جاری از توزیع سبد غذایی برای نیازمندان خبر داد و گفت: در چهارچوب سیاست‌های رفاهی دولت در بسته حمایت غذایی، توزیع اولین مرحله از سبد غذایی را در سال 97 آغاز کردیم که سیزدهمین مرحله توزیع سبد غذایی به‌شمار می‌رود.

وزارت تعاون اکنون می‌گوید: توزیع مواد غذایی در ادامه سال‌های قبل است و ارزش ریالی این سبد 130 هزار تومان برای خانواده‌های کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی، لبنیات، روغن مایع و غیره می‌شود. افراد می‌توانند به‌انتخاب خود از هر میزان کالا به هر میزانی که بخواهند دریافت کنند. سعی کرده‌ایم در این مرحله از توزیع سبد کالا آرام‌آرام به‌سمت گروه‌هایی برویم که در نهادهای حمایتی ما نیستند.

وزارت تعاون تأکید کرده که باید واحدهای تابع و کلیه فروشگاه‌ها هماهنگی کافی را برای ارائه خدمات به مشمولین دریافت سبد کالا داشته باشند. همچنین به‌منظور استعلام موجودی کارت مشمولین از طریق دستگاه‌های پوز مربوطه از تراکنش 200تومانی استفاده شود. گفتنی است کلیه فروشگاه‌ها بایستی بدون دریافت هیچ نوع کارمزد نسبت به تحویل کالای مورد نیاز مشمولین به‌ارزش مجموع تراکنش‌های انجام‌شده اقدام کنند. شایان ذکر است شماره کارت مربوط به مشمولین کمیته امداد امام خمینی(ره) تا اطلاع ثانوی همان شماره کارت یارانه‌بگیری سابق سرپرستان خانوار خواهد بود.

در همین راستا اوایل شهریور ماه بود که انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده بود: به‌زودی با مشارکت معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته حمایتی اجتماعی تهیه می‌شود تا آحاد جامعه بتوانند تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار بگیرند.

*فرایند توزیع بسته‌های حمایتی به خانواده‌ها اعلام شد

اکنون با گذشت حدود 1ماه، فرآیند توزیع بسته حمایتی به خانواده‌ها اعلام شده است. انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به اینکه بسته حمایتی در قالب برنامه حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند حمایت مثل سالمندان و غیره در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: مقدمات اجرای توزیع بسته حمایتی به‌زودی فراهم می‌شود و رییس جمهور تأکید دارند که نخستین مرحله‌ این بسته حمایت غذایی در اولین فرصت در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت و شاخص بهره‌مندی از این بسته حمایتی، درآمد سرپرست خانوار است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس تأکید رییس جمهور و در 10 روز اول آبان‌ماه فروشگاه‌های ویژه توزیع این بسته‌های حمایتی، مشخص خواهند شد. این بسته‌ها تا پایان سال 1397 و به‌شکل غیرمستمر در سه مرحله و در مجموع با مبلغ 600 هزار تومان توزیع می‌شود و تمامی دستگاه‌های تأمین‌کننده منابع آن موظف هستند تا هرچه سریع‌تر منابع مورد نیاز را تأمین کنند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته حمایتی در اختیار افرادی که درآمد کمتر از سه میلیون تومان دارد قرار خواهد گرفت و در 10 روز اول آبان‌ماه فروشگاه‌های ویژه توزیع این بسته‌های حمایتی، مشخص خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار