وزارت خارجه عراق تاکید کرد

تلاش بغداد برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران

وزارت خارجه عراق با اشاره به روابط خوب تهران و بغداد اعلام کرد که این کشور به دنبال معاف شدن از تحریم های آمریکا علیه ایران است.

کد مطلب: ۸۶۴۹۵۶
لینک کوتاه کپی شد
تلاش بغداد برای مستثنی شدن از تحریم‌های واشنگتن علیه تهران

به گزارش ایسنا از روزنامه النشره، وزارت خارجه عراق با تمجید از توازن روابط میان تهران و بغداد اعلام کرد که ایران در جنگ با تروریست‌ها در کنار ما ایستاد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد به دنبال این است که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف شود.

پیش از این حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در پاسخ به سوالی در رابطه با از سرگیری‌ تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: ما کاملا مخالف تحریم‌های بین‌المللی هستیم و عراق هزینه سنگینی برای تحریم‌هایی که به مدت 13 سال علیه آن اتخاذ شد پرداخت کرد. تحریم‌ها بر اساس تضعیف نظام پیشین (عراق) علیه ما تحمیل شد اما منجر به تضعیف ملت، ایجاد شکاف در جامعه، از بین بردن بافت اجتماعی و ایجاد پدیده‌هایی شد که از قبل نبودند. این تحریم‌ها نه تنها آن نظام را از بین نبرد بلکه به ظلم و استبداد خود ادامه داد و قوی‌تر شد چراکه شهروندان ضعیف شده بودند. ما تحریم‌ها را یک خطای اساسی و استراتژیک می‌دانیم و با آن همراهی نخواهیم کرد، ما مخالف تحریم‌ هستیم اما به منظور حمایت از ملت‌مان به آن پایبند خواهیم بود. ما نیز همانند دیگر کشورهای جهان جز از طریق بانک فدرال عراق نمی‌توانیم از دلار استفاده کنیم. حصار و تحریم جوامع را نابود می‌کند. ما مخالف تحریم‌ها هستیم. نمی‌توان تنها به خاطر یک هدف سیاسی یک ملت کامل را ضعیف و گرسنه کرد.

وی افزود: ما مخالفت تحریم هستیم ممکن است به آن پایبند باشیم زیرا کشورهای بزرگتر از ما پایبند هستند، اگر پایبند نباشیم شکست خواهیم خورد، من از تحریم‌ها راضی نیستم اما این مساله به این معنا نیست که من خدمتی را ارائه دهم و یا خودم را اذیت کنم، من به عنوان نخست وزیر عراق نمی‌توانم موضعی اتخاذ کنم که به ضرر شهروندانم باشد. برخی ها از ما دعوت می‌کنند که حامی مستضعفین باشیم و ما حامی مستضعفین هستیم، برخی مصلحت دیگران را به مصلحت مردم ترجیح می‌دهند. ما به کشورهای همسایه تجاوز نمی‌کنیم اما اولویت ما ملت ما است و موضع ما مخالفت با تحریم‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار