معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی:

شوراهای دانش آموزی بستری برای تمرین دموکراسی

اهواز (پانا ) - معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی بستری برای تمرین دموکراسی و مشارکت دانش آموزان نخبه در امور مدرسه است.

کد مطلب: ۸۶۴۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی بستری برای تمرین دموکراسی

موسی شیخی صبح امروز با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در استان گفت: این انتخابات نماد عزم و اراده دانش آموزان برای حضور در عرصه تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

وی افزود: دانش آموزان خوزستانی امروز با شرکت در انتخابات شوراهای دانش آموزی مسئولیت پذیری، دموکراسی، مهارت آموزی و تلاش برای احقاق حقوق شهروندی را تمرین می کنند.

شیخی آموزش و پرورش را زمینه ساز توسعه همه جانبه در کشور دانست و اضافه کرد: در آموزش و پرورش بسترهای لازم برای کسب مهارت در دانش آموزان فراهم می شود و دانش آموزی که از مدرسه فارغ التحصیل می شود باید حتما مهارت های مورد نیاز برای زندگی اجتماعی و فردی را فرا گرفته باشد.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خوزستان دانش آموز، معلم ، فضای فیزیکی مدرسه و اولیای دانش آموزان را از ارکان تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی نمادی برای مشارکت دانش آموزان نخبه در امور مدرسه است و مدیران باید از منتخبان شوراهای دانش آموزی در برنامه های پرورشی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی در مدارس بهره ببرند.

شیخی در عین حال دارا بودن معلم خلاق، فکور و داشتن برنامه به روز را از ویژگی های یک آموزش و پرورش مترقی دانست و تصریح کرد: در برنامه تحول بنیادین آموزش و پرورش که با همکاری فرهنگیان و نخبگان حوزه و دانشگاه تدوین شده است، معلم نقشی محوری دارد.

وی گفت: نظام تعلیم و تربیت این ظرفیت را دارد که بُعد تربیتی در آن افزایش پیدا کند و باید بسترهایی توسعه بخش تربیتی را ایجاد کرد.

شیخی خاطرنشان کرد: ایرانیان از ابداع کنندگان علومی مانند پزشکی ، فیزیک، شیمی و ... هستند و امروزه می بینیم که دانش آموزان ما نیز در حوزه های علمی ،اجتماعی و فرهنگی نقش موثری دارند.

تقویت خودباوری و اعتمادبه‌نفس، تمرین مشارکت‌جویی و مسئولیت پذیری، توجه عملی به مطالبات و خواسته‌های دانش‌آموزان در چارچوب مقررات از طریق واگذاری مسئولیت به دانش آموزان از اهداف مهم تشکیل شوراهای دانش‌آموزی در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار