وزیر علوم مطرح کرد

استقبال وزارت علوم روش‌های اصلاح‌کننده آموزش

تهران (پانا) - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی ـ ایرانی فرشچیان گفت وزارت علوم از حرکت‌های نو و همچنین روش‌های تکمیلی و اصلاح‌کننده آموزش به ویژه در حیطه هنر استقبال می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۴۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
استقبال وزارت علوم روش‌های اصلاح‌کننده آموزش

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی در آیین افتتاح دانشگاه هنرهای اسلامی - ایرانی فرشچیان با بیان اینکه استاد محمود فرشچیان، فخر ایران و ایرانی است و برای سلامتی وی دعا می‌کنیم، اظهار کرد: آغاز به کار این دانشگاه اقدامی برای آموزش به روش شاگردپروری، آموزش به شکل سنتی و حضور استاد در کنار شاگرد است.

وی با اشاره به اینکه با روش‌های امروزی آموزش می‌توان هنرشناس تربیت کرد اما نمی‌توان هنرمند تربیت کرد، افزود: امیدواریم این دانشگاه با چارچوبی که در آن بنا گذاشته شده است، الگوی خوبی در تربیت هنرمندان باشد.

دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با ساختار آموزشی استاد شاگردی، ایجاد شده و براساس نظام سنتی به فعالیت می‌پردازد و ساختار آموزشی آن نیز بر مبنای استاد و شاگردی است تا هنرمندان ایرانی و اسلامی را بر این اساس آموزش دهد.

این دانشگاه در مرحله نخست با سه دانشکده نگارگری و هنرهای وابسته، هنرهای خوشنویسی و صنایع دستی به فعالیت خواهد پرداخت و از ترم های تحصیلی آینده دانشجو پذیرش می‌کند.

در آیین افتتاح این دانشگاه، استاد محمود فرشچیان، علی اکبر ولایتی رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌ها، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از هنرمندان و استادان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار