رئیس مدارس غیردولتی: مشارکت مسیر رسیدن به آموزش وپرورش باکیفیت است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مقوله مشارکت در آموزش‌وپرورش را نه یک انتخاب بلکه یک ضرورت انکارناپذیر دانست.

کد مطلب: ۸۶۴۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مدارس غیردولتی: مشارکت مسیر رسیدن به آموزش وپرورش باکیفیت است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، مجتبی زینی‌وند در نشست مشترک سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی با مدیران مشارکت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور بر جایگاه مهم مشارکت مردمی در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: «مقوله مشارکت در آموزش وپرورش یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت انکارناپذیر است.»

او ادامه داد: «مشارکت مسیر رسیدن به آموزش وپرورش باکیفیت است، در هیچ جای دنیا آموزش‌وپرورش بدون مشارکت نمی‌تواند به سرمنزل مقصود برسد و محور توسعه پایدار از هر حیث آموزش‌وپرورش است.»

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با مهم دانستن سرمایه انسانی و تاثیر آن بر توسعه هر جامعه افزود: «سرمایه انسانی نتیجه آموزش است و از مهمترین عوامل رشد اقتصادی، فرهنگی و ... جامعه است. آموزش‌وپرورش باید دغدغه ملی باشد و این موضوع نیازمند عزم ملی، مشارکت و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها است.»

زینی‌وند به جایگاه شوراهای آموزش و پرورش و اهمیت سرمایه‌گذاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: «هر گامی برای تقویت آموزش‌وپرورش برداشته شود موجبات تقویت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی را به ارمغان خواهد آورد. بسیاری از مشکلات آموزش‌وپرورش در شوراهای آموزش‌وپرورش قابل حل هستند. قاطبه صاحب‌نظران و متفکران بر این باورند که هیچ نهادی اثرگذارتر از آموزش‌وپرورش وجود ندارد. مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تاکید کرده‌اند که هزینه‌های آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری هستند.»

اولین نشست سازمان مدارس و مراکز غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با مدیران مشارکت سایر سازمان‌های کشور از سوی دفتر امور شوراهای آموزش و پرورش برای تعامل و همکاری بیشتر در زمینه‌های مشترک برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار