مشارکت نیم میلیونی دانش آموزان فارس در انتخابات شورای دانش آموزی

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی یکی از ارکان مدارس است، و افزود: امروز بیش از 43 هزار دانش آموز به عنوان اعضای شورای دانش آموزی با رای دوستان همکلاسی خود به عنوان نمایندگان منتخب دانش آموزی در مدارس استان برگزیده می شوند.

کد مطلب: ۸۶۴۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت نیم میلیونی دانش آموزان فارس در انتخابات شورای دانش آموزی

محمد نظری صبح امروز در مراسم بیست و یکمین انتخابات شورای دانش آموزی در شیراز، گفت: انتخابات شورای دانش آموزی می تواند یک الگو برای سایر انتخابات رسمی باشد که در جامعه اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: بر خلاف سایر انتخابات این انتخابات مملو از صداقت، صفا و محبت و دوستی است و نامزدهای انتخابات در یک فضای رقابتی سالم برای برگزیده شدن تلاش می کنند و دانش آموزان نیز یاد می گیرند با مطالعه و آگاهی نسبت به برنامه های کاندیداها منتخبین خود را برگزینند.

او ادامه داد: شورای دانش آموزی نقش مشورتی و مشارکتی در امور اجرایی مدرسه دارد و امروز این انتخابات در بیش از 5880 مدرسه در فارس برگزار می شود و بیش از 557 هزار دانش آموز در این انتخابات شرکت می کنند.

نظری افزود: در این انتخابات بیش از 313 هزار و 300 دانش آموز دختر و بیش از 243 هزار دانش آموز پسر واجد شرایط رای دادن هستند.

وی تصریح کرد: شورای دانش آموزی مدارس فارس از 43 هزار و 750 عضو دارد که از این تعداد 21 هزار و 572 دانش آموز دختر و 22 هزار و 178 دانش اموز پسر هستند که از بین 137 هزار و 358 دانش آموز داوطلب نمایندگی و با رای دانش آموزان برگزیده می شوند.

فرماندار شیراز در این مراسم نیز با اشاره به اینکه در اسلام و در جمهوری اسلامی و در قانون اساسی بر امر شورایی مورد تاکید قرار گرفته است گفت: این انتخابات به دانش آموزان کم می کند تا علاوه بر کسب و تحصیل علم برای ورود به مسائل اجتماعی هم امادگی پیدا کنند.

حیدر عالیشوندی با اشاره به اینکه آینده مملکت به دست شما دانش آموزان است، افزود: ‌ما یکی از دموکراس ترین کشورها هستیم چرا که ما کشوری هستیم که حداقل سالانه برگزاری یک انتخابات را داریم و دانش آموزان در این انتخابات برای حضور موثر و مفید در انتخابات های موثر اجتماعی آمادگی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار