افزایش موبایل‌قاپی در پایتخت

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه وضع امنیت در تهران مطلوب است، گفت تنها وقوع برخی سرقت‌های خرد همچون موبایل قاپی افزایش یافته است و در همین راستا طرح ویژه مبارزه با سرقت در تهران آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۶۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش موبایل‌قاپی در پایتخت

به گزارش روابط عمومی پلیس، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری اراذل و اوباش درباره مرگ دکتر «هکی» که با فضاسازی رسانه‌ای زیادی از سوی رسانه‌های بیگانه همراه بوده است، گفت: چهارشنبه گذشته به ماموران کلانتری باغ فیض اطلاع داده شد که خودرویی با جنازه‌ای سوخته داخل آن کشف شده است که بلافاصله ماموران به محل این خودرو در یکی از خیابان‌های غربی تهران رفتند و رسیدگی به موضوع از سوی عوامل کلانتری و سپس عوامل پلیس آگاهی آغاز شد. پس از شناسایی هویت جان‌باخته، خانواده این فرد احضار شد و مورد پرسش قرار گرفتند و همزمان اقدامات از طریق پزشکی قانونی نیز انجام شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: در تحقیقات از خانواده این فرد، مشخص شد وی مدتی است دچار ناراحتی بوده و حتی چندین بار نیز اعلام کرده بود که قصد پایان دادن به زندگی خود را دارد. بخش‌هایی از گزارش پزشکی قانونی نیز به پلیس واصل شد که بر اساس آن مشخص شد که ریه‌های این فرد پر از دود بوده و طبق نظریه صریح پزشکی قانونی این فرد اقدام به خودسوزی کرده است. همچنین طبق این گزارش، هیچ نشانه‌ای مبنی بر اصابت و جراحت ناشی از جسم تیز و چاقو در بدن این فرد وجود نداشت.

رحیمی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس در این‌بار ادامه دارد و آنچه که گفته شد گزارش‌هایی است که تا این لحظه به دست ما رسیده است.

وی با اشاره به پرونده‌های شاخص کشف شده از سوی پلیس امنیت گفت: گروهی از مجرمان که تحت عنوان پلیس اماکن اقدام به سرقت مسلحانه از واحدهای صنفی کرده بودند، از سوی ماموران پلیس امنیت شناسایی و دستگیر شدند. این افراد چندی پیش کیف رایزن سفارت ژاپن را سرقت کردند و مدتی بعد نیز در خیابان اندرزگو یک خودروی سواری را به شکل مسلحانه به سرقت بردند که یکی از این افراد هنگام فرار از مرزهای غربی و دیگری در فرودگاه امام خمینی از سوی ماموران ما دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه وضع امنیت در تهران مطلوب است، گفت: تنها در وقوع برخی از سرقت‌های خرد همچون موبایل قاپی شاهد کمی افزایش بوده‌ایم که در همین راستا نیز طرح ویژه مبارزه با سرقت را در تهران آغاز کرده‌ایم و تمامی یگان‌های ما بسیج شده‌اند.

سردار رحیمی همچنین درباره اجرای طرح کاهش در پایتخت و ممنوعیت تردد و جریمه خودروهای فاقد معاینه فنی از امروز، گفت: اگر احساس کنیم که مردم دچار مشکل می‌شوند و زیرساخت‌ها هنوز آماده نشده است قطعاً یک فرصتی را به مردم خواهیم داد. باید مردم بتوانند به راحتی نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند اما متاسفانه خبرهایی به ما گزارش شده است که صف‌های طویل برای دریافت معاینه فنی ایجاد شده است.

وی درباره اینکه آیا ماموران پلیس می‌توانند خودروهای بالای یک میلیون تومان عوارض را توقیف کنند، گفت: اعمال قانون صرفاً بر اساس قانون و توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی که در دانشکده آموزش دیده و مجوز لازم را دارند انجام می‌شود. ماموران ما تنها بر اساس آنچه که قانون مشخص کرده می‌توانند جریمه کنند لذا هیچ چیزی فراتر از قانون برای ما وجود ندارد و ما بر اساس قانون رفتار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار