رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خبرداد:

توقیف خودروی حامل دام زنده بدون مجوز در نهبندان

نهبندان (پانا) ـ رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: خودروی یخچال دار حامل 5 رأس گوساله فاقد مجوز در نهبندان توقیف شد.

کد مطلب: ۸۶۴۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
توقیف خودروی حامل دام زنده بدون مجوز در نهبندان

محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: در راستای کنترل بهداشتی حمل دام و جلوگیری از انتشار بیماریهای واگیر و قابل انتقال از دام به انسان یک دستگاه خودروی یخچال دار حامل 5 رأس گوساله فاقد مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی که در مسیر زابل - نهبندان تردد می کرد با همکاری پاسگاه انتظامی معدن حاجات شهرستان نهبندان متوقف شد.

راه انجام افزود: بر اساس قانون سازمان دامپزشکی جابجایی هر نوع دام و طیور و فرآورده های خام دامی بدون اخذ مجوز بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی ممنوع است و با متخلفین برخورد می شود.

وی با بیان اینکه متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند گفت: از ابتدای امسال 23 محموله دام زنده غیر مجاز شامل 92 نفر شتر، 131 رأس گوسفند، 16 رأس گاو و یک محموله حامل 6 هزار جلد پوست گوسفند که از استان سیستان و بلوچستان به سایر نقاط کشور حمل می‌شد، قبل از رسیدن به مقصد در شهرستان نهبندان متوقف شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان از دامداران و دلالان دام خواست برای پیشگیری از شیوع بیماری تب برفکی، از جابجایی دام زنده بدون هماهنگی با شبکه دامپزشکی خودداری و نسبت به أخذ مجوز حمل بهداشتی- قرنطینه‌ای دامپزشکی اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار