نگاه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوعات باید بیشتر محلی باشد

خرم آباد ( پانا ) - استاندار لرستان در نود و هشتمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی استان لرستان ، گفت : نگاه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوعات باید بیشتر محلی باشد و به مباحثی همچون شیوه های عزاداری ، رسومات عروسی ها ، لباس و پوشش محلی و ... در لرستان پرداخت .

کد مطلب: ۸۶۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
نگاه شورای فرهنگ عمومی استان به موضوعات باید بیشتر محلی باشد

سید موسی خادمی گفت : بسیاری از موضوعاتی که عمومیت بیشتری در سطح جامعه دارند توسط شورای فرهنگ عمومی کشور مورد بررسی قرار می گیرد و ما در استان باید بیشتر به بررسی موضوعات محلی بپردازیم و باورهای حاکم بر جامعه ی عشایری از جمله فرهنگ تعاون و همکاری را تقویت کنیم .

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان تاکید کرد : بهتر است در جلسات شورای فرهنگ عمومی به موضوعاتی که در شوراهای اختصاصی خود مورد بررسی قرار می گیرند پرداخته نشود تا زمان و وقت بیشتری را به موضوع فرهنگ عمومی اختصاص دهیم .

استاندار لرستان تصریح کرد : ما در طول سال چند مناسبت مهم داریم که ١٣ آبان یکی از این مناسبات است که پیام ها بسیاری را با خود به همراه دارد و نامگذاری آن به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی بسیار با معنا است .

وی افزود: خوشبختانه مقدمات لازم در خصوص حضور کارکنان ، دانش آموزان ، دانشجویان و اقشار مختلف در این راهپیمایی صورت گرفته و انشاالله شاهد حضور گسترده ی مردم در این مراسم خواهیم بود .

وی سپس با تاکید بر اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به دنبال تعمیق بیشتر آن در سطح جامعه باشیم ، ابراز داشت : ما باید به فلسفه انقلاب اسلامی بازگردیم و مبانی نظری را تقویت کنیم باید بررسی کنیم که کدامیک از اهداف انقلاب برآورده شده و دلایل نرسیدن به سایر اهداف را بررسی و موانع را مرتفع سازیم .

خادمی در پایان خاطر شان ساخت : برگزاری همایش پیرغلامان و همچنین جشنواره موسیقی لری از جمله اقدامات فرهنگی ارزشمندی بود که طی سال جاری در استان صورت گرفت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار