معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 1397مدرسه استان

بیرجند(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 1397آموزشگاه استان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 1397مدرسه استان

رضا یکه خانی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز و در حاشیه برگزاری بیست ویکمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، اظهار کرد: 11 هزار و 51 دانش آموز به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی در مدارس استان انتخاب می‎شوند.

وی تحمل نظرات، افکار متفاوت و مسئولیت پذیری را از دیگر اهداف برگزاری شوراهای دانش‌آموزی دانست و افزود: 113 هزار و 812 دانش آموز دختر و پسر خراسان جنوبی در 1397 آموزشگاه برای انتخابات اعضای شوراهای دانش آموزی به پای صندوق رأی رفتند.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: مدرسه مکانی برای یادگیری مهارت‌های زندگی و اجتماعی است که انتخابات شورای دانش آموزی با هدف پرورش روحیه همکاری، تعاون، همفکری و سعه صدر برگزار می‌شود.

یکه خانی با بیان اینکه شوراهای دانش آموزی زمینه‌ساز عزت نفس و ارتقای شخصیت دانش‌آموزان شده و مسئولیت پذیری و فعالیت خود انگیخته و مسئولانه را بیشتر می‌کند، ابراز داشت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 1397 آموزشگاه استان برگزار گردید. محمدعلی واقعی ظهر امروز در حاشیه خراسان جنوبی اظهار داشت:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی یاد آور شد: فرصت دادن، اندیشیدن و ابراز مداخله موثر در امور دانش‌آموزان از خصوصیات شوراهای دانش آموزی است.

وی با بیان اینکه در پایان انتخابات و بعد از شمارش آرا بیش از 11 هزار و 51 دانش آموز به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی مدارس استان انتخاب می‌شوند، اضافه کرد: پس از تشکیل شورای دانش آموزی در هرمدرسه دانش آموزان عضو شورا وهمچنین سایر دانش آموزان مدرسه در قالب 17انجمن سازماندهی می شوند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد:انجمن نماز،انجمن قرآن ،نماز ومعارف اسلامی،انجمن تعاونی آموزشگاهی،علمی وآموزشی،فرهنگی وهنری،تربیت بدنی،سیاسی واجتماعی،بهداشت وسلامت محیط،امورمناسبتها وتبلیغات،مواجهه با بلایای طبیعی،مهاتهای زندگی و مشاوره،انتظارومهدویت،صلح،دوستی وگردشگری،انتظامات وپشتیبانی،رسانه وفضای مجازی،اردوها وفعالیت بازدیدی،سبک زندگی ایرانی اسلامی وحمایت از کالای ایرانی از جمله این انجمن ها هستند.

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد اعضای شوراهای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی بر حسب تعداد دانش‌آموزان پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم و در مدارس متوسطه براساس کل دانش آموزان هر مدرسه است، عنوان کرد: با اجرای شورای دانش‌آموزی، افراد آمادگی و آگاهی‌های لازم برای همزیستی، هم‌اندیشی، پذیرش تنوع دیدگاه‌ها، تحمل آرا و عقاید دیگران و مشارکت در امور یادگیری مهارت‌های زندگی را می‌آموزند.

و ی با اشاره به ابلاغ 23عنوان برنامه قابل تفویض به شوراهای دانش آموزی در شیوه نامه اجرایی خاطر نشان کرد: شوراهای دانش آموزی یکی از شیوه‌های گرایش دانش‌آموزان به فعالیت‌ها، تصمیم‌گیری اجتماعی، مشارکت در گروه‌ها و شوراهای متشکل از همسالان در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار