در گفت‌وگو با پانا

طالقانی: آنچه مردم از دولت می‌خواهند ثبات اقتصادی است

اگر خودکفایی را در کشور ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌‌شود

تهران (پانا) - دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی می‌گوید آنچه مردم از دولت می‌خواهند ثبات اقتصادی است تا با هر تهدید و تحریمی قیمت‌ها بالا یا پایین نرود و حتی اگر کشور دچار تحریم شد ثبات اقتصادی بتواند کمک کند تا مردم کمتر زیان ببینند.

کد مطلب: ۸۶۴۶۷۰
لینک کوتاه کپی شد
طالقانی: آنچه مردم از دولت می‌خواهند ثبات اقتصادی است

اعظم طالقانی در گفت‌وگو با پانا درباره تغییرات اخیر در کابینه دولت و اینکه این تغییرات تا چه اندازه می‌تواند مطالبات به ویژه اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهوری درباره تیم اقتصادی دولت را پاسخگو باشد با اشاره به اینکه «دولت همراه با اصلاح‌طلبان است»، گفت: «بر اساس روندی که در مجلس وجود داشت نمایندگان می‌خواستند برخی از وزرا را استیضاح کنند و از آنها در مورد کارهایی که باید انجام می‌دادند و انجام ندادند سوال کنند. دولت برای جلوگیری از این روند وزرا را تغییر داد تا نمایندگان، وزرا و رئیس‌جمهوری را برای سوال و استیضاح به مجلس نکشانند و از این کار پیشگیری شد.»

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی گفت: «‌مسئله این است که اگر وزیری را از وزراتخانه‌ای برداریم و در وزارتخانه دیگر به‌کار بگیریم مشکل را حل نمی‌کند. وقتی وزیر ویژگی‌هایی دارد که برای این کار مناسب نیست برای مسئولیت دیگر هم مشخص نیست که بتواند موثر باشد.»

او تصریح کرد: «برخی ویژگی‌ها، خاصیت‌ها و کنش‌هایی در برخی افراد وجود دارد که در هر مسئولیت و پستی گذاشته شوند با همان شیوه گذشته خود مدیریت می‌کنند بنابراین تغییرات باید به گونه‌ای باشد که افراد با توانمندی بالاتر جایگزین شوند.»

طالقانی یادآورشد: «برخی از گزینه‌ها باید استیضاح می‌شدند و از عملکرد آنها سوال می‌شد. به هر حال به کسانی پروژه‌های سپرده شده است که نباید سپرده می‌شد.»

او درمورد نزدیکی به 13 آبان و آغاز دور دوم تحریم‌های آمریکا و تأثیر تغییرات کابینه در مشکلات اقتصادی پیش رو یادآورشد: «تحریم‌های آمریکا مطلبی ‌جداست اما بعد از اینکه اصلاح‌طلبان نکاتی را مطرح کردند و اقتصاددان‌ها هم نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نوشتند و بازهم اقتصاددان‌ها و اصلاح‌طلبان در جلسه‌ای با رئیس‌جمهوری نکاتی را مطرح کردند که به این نتیجه رسیدند که باید این تغییرات ایجاد شود.»

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: « تصور نمی‌کنم این تغییرات ربطی به تحریم‌های آمریکا داشته باشد بلکه بر اساس نیاز‌های کشور انجام شد. البته این تغییرات اکنون هم مناسب نیست و برخی افراد که باید برکنار می‌شدند اکنون برای تصدی یک وزارتخانه‌ دیگر معرفی شده‌اند.»

او افزود: «ایرانی‌ها حدود 40 سال است که تحریم هستند و دائما بر فشار تحریم‌ها افزوده می‌شود. با اتخاذ هر تحریمی با مشکلاتی روبه رو می‌شویم که گرانی و تغییرات ایجاد می‌شود و هر چه تلاش می‌کنیم وضع بهتر شود، بهتر نمی‌شود.»

طالقانی خاطرنشان کرد:« آنچه مردم از دولت می‌خواهند ثبات اقتصادی است تا با هر تهدید و تحریمی قیمت‌ها بالا یا پایین نرود حتی اگر تحریم شویم ثبات اقتصادی می‌تواند کمک کند تا مردم کمتر زیان ببینند.»

او ادامه داد: «اکنون وضع اقتصاد به گونه‌ای است که در آمد مردم به صورت ریالی است اما هزینه‌ها را باید به صورت ارزی انجام دهند و این یک اشکال اساسی برای اقتصاد کشور است. اگر جهت‌گیری دولت به این سمت باشد که بتواند چنین روندی را اصلاح کند بسیار خوب می‌شود.»

دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: «شاید بتوانیم تا حدی از وابستگی ارزی جدا شویم اما نمی‌توانیم به صورت کامل رها شویم زیرا تعامل جهانی وجود دارد. پیش از انقلاب برای دست یابی به همین استقلال اقتصادی و کمتر شدن وابستگی شعارهای بسیاری سردادیم. اگر خودکفایی را در کشور ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات اقتصادی حل می‌‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار