ایجاد خزانه‌داری غیرنقد در شهرداری تهران کلید خورد

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران: املاک راکد و رها شده به چرخه ملکی شهرداری باز می‌گردد

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات مالی شهرداری محقق نشدن بودجه غیرنقد است، بر ضرورت ایجاد خزانه‌داری غیرنقد در شهرداری تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد خزانه‌داری غیرنقد در شهرداری تهران  کلید خورد

مجید فراهانی در گفت‌وگو با پانا گفت: وضع تحقق بودجه نقد در شهرداری مناسب است اما مشکلاتی در تحقق بودجه غیر نقد وجود دارد. در حال پیگیری هستیم که خزانه‌داری غیر نقدی با هدف تمرکز بر همه املاک و اموال غیرنقد شهرداری ایجاد شود و این موارد به خزانه‌داری کل بپیوندد و یکپارچگی خزانه‌داری نقدی و غیرنقدی ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران درباره ثبت همه املاک شهرداری در سامانه املاک و مستغلات گفت: بیش از 90 درصد املاک شهرداری تهران در سامانه املاک شهرداری وارد شده است و بخشی که وارد نشده در اختیار مناطق است تا بتوانند پروژه‌های منطقه‌ای خود را واگذار کنند که این موضوع نیز باید ساماندهی شود و در تلاش هستیم تا خزانه‌داری غیر نقد ایجاد شود و بودجه غیرنقد نیز در حساب‌های مالی شهرداری درج شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین باید به سمتی برویم که املاک راکد داخل شهر تهران مثل حمام‌ها، سینماها، سالن‌های تئاتر، کوره‌پزخانه‌ها و فروشگاه‌های راکد که سال‌هاست رها شده‌اند به چرخه ملکی در حیات شهرداری تهران بپیوندند. به همین دلیل سازمان املاک موظف شده است فهرست کاملی از املاک رها شده در شهر تهران را ایجاد کند و با تسهیلاتی که در شهرداری مناطق و مرکز دارد این املاک به شهرداری تهران بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار