معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه شورای آموزش و پرورش:

بوفه های مدارس مورد بازدید قرار می گیرند

اهواز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: شهرداری ها، سازمان آب و فاضلاب و محیط زیست باید به ارتقای شاخص های بهداشت و سلامت در مدارس کمک کنند. جمع آوری فلافل فروشی های غیر مجاز و اصلاح فاضلاب های روباز اطراف مدارس بخشی از این اقدامات است.

کد مطلب: ۸۶۴۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
بوفه های مدارس مورد بازدید قرار می گیرند

محمود معزی در حاشیه شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: اداره سلامت و تندرستی با هدف ارتقای سطح سلامت دانش آموزان فعالیت می کند و برای نهایی کردن هدف خود برنامه هایی از قبیل گسترش نهضت فرهنگ سلامتی، توسعه بهداشت محیط مدارس و ارائه آموزش های بهداشتی توسط این اداره دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا نشست های مشترکی بین کارشناسان سلامت آموزش و پرورش خوزستان و کارشناسان بهداشت محیط، سلامت دهان و دندان و واحد تغذیه دانشگاه های علوم پزشکی اهواز، آبادان، شوشتر، دزفول و بهبهان برگزار شده است و راهکارهای موجود برای ارتقای سلامت و بهداشت در مدارس مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

معزی با بیان اینکه اقدامات زیادی توسط معاونت بهداشت و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در حوزه بهداشت و سلامت مدارس انجام شده است، خاطرنشان کرد: پایش و بررسی وضعیت بهداشت محیط مدارس با سامانه همگام یکی از فعالیت های مهم انجام شده در این راستا است.

وی گفت: ورود مدیران مدارس در سامانه و تکمیل فرم اطلاعات بهداشت محیط آموزشگاه، رصد کردن اطلاعات ثبت شده توسط کارشناسان سلامت و معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی و ارائه گزارش های مربوطه بخشی از فعالیت های این سامانه است.

معزی افزود: بازدید از بوفه های مدارس و پایگاه های تغذیه سالم و بررسی وضعیت بهداشتی در مدارس از برنامه هایی است که به صورت مرتب توسط کارشناسان بهداشت و سلامت آموزش و پرورش در استان انجام می شود.

وی گفت: طرح تفکیک زباله نیز از دیگر طرح های اداره بهداشت و سلامت آموزش و پرورش خوزستان برای ارتقای وضعیت بهداشتی در مدارس است.

معزی در عین حال خواستار مشارکت شهرداری ها، سازمان آب و فاضلاب و محیط زیست در امور بهداشتی مربوط به مدارس شد و گفت: آموزش و پرورش برای آسفالت محوطه مدارس، جمع آوری فلافل فروشی های غیرمجاز در اطراف مدارس، هرس گیاهان کنوکارپوس و اصلاح فاضلاب های مدارس به کمک این ارگان ها نیازمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار