دبیرخانه میراث فرهنگی مناطق شمال استان اصفهان در کاشان راه اندازی می شود

کاشان ( پانا) - رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با فعالیت دبیرخانه میراث فرهنگی مناطق شمال استان اصفهان که با تصویب شورای معاونان در کاشان مستقر می شود، مشترکات میراثی مناطق کاشان، نطنز و آران و بیدگل را به نمایش گردشگران خواهیم گذاشت.

کد مطلب: ۸۶۴۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دبیرخانه میراث فرهنگی مناطق شمال استان اصفهان در کاشان راه اندازی می شود

به گزارش پانا کاشان مهران سرمدیان در آیین رونمایی از یافته های باستان شناسی شهر زیرزمینی نوش آباد اظهار کرد:شهر زیرزمینی نوش آباد بخشی از منطقه فرهنگی کاشان است که شهرت آن فراتر از مرزها مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: بعد از نمایش یافته های پژوهشی جوشقان و استرک، در موزه ملی کاشان امیدواریم بتوانیم یافته های پژوهشی بیشتری از حوزه فرهنگی کاشان را در معرض دید گردشگران قرار بدهیم.

معاون اسبق سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: به اعتبار کتاب تاریخ قم که نوشته حسن بن حسن محمد قمی در سال 384 هجری است، منطقه نوش آباد، بعد از شهر کاشان پیشینه تاریخی و تمدنی طولانی در حوزه فرهنگی کاشان را دارد.

سیف اله امینیان اظهار کرد: مستندات تاریخی حکایت از آن دارد که نوش آباد، تا قرن چهارم یک مرکزیت اصلی داشته و پیشینه آن بیشتر از آران و بیدگل و سایر مناطق بوده است.

وی تصریح کرد: دانشمندان و شخصیت های برجسته ای در نوش اباد پرورش یافته اندکه منتجب الدین نوش آبادی، از جمله مشاهیر قرن ششم هجری بود که همتای ملا احمد نراقی بوده است.

امینیان تاکید کرد: حوزه فرهنگی کاشان ، درخت تناوری مربوط به دوران سیلک است که از میمه تا نراق و دلیجان با برجسته ترین آثار تاریخی گسترش داشته هرچند که تقسیمات کشوری آن را از هم جدا کرده است اما نمی توان درخت ریشه دار کاشان را نادیده گرفت.

به گزارش پانا، نمایشگاه یافته های باستان شناسی شهر زیرزمینی نوش آباد در موزه ملی کاشان واقع در باغ فین این شهر به نمایش عموم گذاشته شد. این مجموعه تاریخی بزرگترین سازه های ساخته بشر در دوران باستان و بزرگترین معماری دستکن جهان بشمار می رود که به شماره 15816 در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار