دستورالعمل ارزشیابی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ابلاغ شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل ارزشیابی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی را به معاونان متوسطه سراسر کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل ارزشیابی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی ابلاغ شد

براساس این دستورالعمل و به استناد ماده ۱۴ اساسنامه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، مسئولیت نظارت و ارزشیابی مستمر از فعالیت‌های پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی بر‌اساس شاخص‌ها، ملاک‌ها و استاندارد‌های مصوب، بر عهده شورای سیاست‌گذاری، شورای آموزش و پرورش استان و هیات امنای پژوهش‌سرای دانش‌آموزی است. بنابراین مدیران پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی باید نمون برگ‌های بارگذاری شده در بخش "نمایش فرم" از ماژول "فرم‌ساز" پنل مدیریتی وب سایت اختصاصی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در سامانه همگام را تا تاریخ 20 آبان تکمیل کنند.

طبق دستورالعمل ابلاغی هر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی دارای یک فضای مستقل در سامانه همگام "hamgam.medu.ir" است و دسترسی به پنل مدیریتی این سامانه از طریق منوی "ورود" و انتخاب نقش "مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی" امکان‌پذیر است.

سقف امتیازات هر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی 1000 امتیاز شامل 400 امتیاز فعالیت‌های دانش‌آموزی، 300 امتیاز فعالیت‌های سازمانی و 300 امتیاز فعالیت‌های مدیریتی است.

سهم امتیاز دانش‌آموزان در ارزشیابی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به شرح زیر است:

آنگونه که در این دستورالعمل آمده است پس از تکمیل نمون‌برگ‌های ارزشیابی همه پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان، کارشناس امور پژوهش سراهای دانش‌آموزی باید گزارش سیستمی نمون برگ‌های ارزشیابی از سامانه همگام را تهیه و با تایید یا رد مستندات هر مرکز، فایل نهایی ارزشیابی پژوهش‌سرا‌های دانش‌آموزی استان را تا تاریخ 10 آذر امسال به دفتر آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش ارسال کنند.

اطلاعات که از این طریق جمع‌آوری می‌شود مبنای تصمیم‌گیری درباره انتخاب دانش‌آموز برتر، معلم پژوهنده، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برتر و توزیع اعتبارات کیفیت بخشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار