کاظمی: به حمایت جدی جامعه خیران مدرسه‌ساز در ساخت دارالقرآن‌ها نیاز داریم

تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش امضا شد

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از نیاز جدی به جامعه خیران مدرسه‌ساز برای احداث دارالقرآن‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: به حمایت جدی جامعه خیران مدرسه‌ساز در ساخت دارالقرآن‌ها نیاز داریم

آیین انعقاد تفاهم‌نامه احداث و تجهیز مراکز دارالقرآن وزارت آموزش و پرورش امروز در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد. در این مراسم علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و سیدمجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.

کاظمی در ابتدای این مراسم گفت: «معلمان عامل و عالم و الگو و اسوه نظام تعلیم و تربیت کشور و طلایه‌دار نیک‌اندیشی جامعه هستند.»

او ادامه داد: «امروز مفتخریم که به پشتیبانی این عزیزان اعلام کنیم بخش مهمی از سربلندی و موفقیت نظام تعلیم و تربیت مدیون تلاش‌ها، کوشش‌ها، نیت‌های خیرخواهانه این عزیزان است.»

کاظمی افزود: «اگر به آمار و ارقام هم دقت کنیم سالانه بیش از هزار میلیارد تومان سهم خیران در حوزه سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش است که سهم دولت ۶ برابر است.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش گفت: «دغدغه و دلسوزی این عزیزان برای دانش‌آموزان می‌تواند الگو و اسوه‌ای برای مردم و مسئولان باشد که برای توسعه باید به آموزش و پرورش توجه شود.»

او ادامه داد: «توجه به جامعه خیران از دو منظر فوق‌العاده ارزشمند است: منظر اول کمک به ارتقای تعلیم و تربیت و حل مشکلات این نظام است.»

کاظمی افزود: «بخش مهمی که شاید کمتر جامعه به آن توجه کرده بخش فرهنگی است.»

او ادامه داد: «معتقدم خیران یقینا مورد لطف ویژه خداوند قرار گرفته‌اند. در کنار تمام فعالیت‌های خوب آموزش و پرورش، نیاز به تغییر رویکردهایی در حوزه گفتمان‌سازی و عمل داریم.»

کاظمی گفت: «امروز رویکردهای وزیر رویکردهای تربیتی، فرهنگی، دینی و انقلابی است و آموزش و پرورش باید بسترهای لازم را برای تحقق این گفتمان مهیا کند.»

او ادامه داد: «اگر ظرفیت‌های تربیتی و پرورشی آموزش و پرورش را برای ۱۴ میلیون دانش‌آموز بررسی کنیم حوزه پرورشی و فرهنگی نیاز به توجه ویژه دارد به ویژه حوزه دارالقرآن ها.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش گفت: «اولویت اول ما توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت است. امروز آموزش و پرورش با ۷۵۰ دارالقرآن در سطح کشور نیاز به حمایت جدی جامعه خیرین مدرسه‌ساز دارد تا بتواند بسترهای خوب قرآنی را در کشور ایجاد کند.»

کاظمی گفت: «۳۵۰ دارالقرآن در فضای استیجاری با حداقل امکانات در حال فعالیت است. امیدوارم با حرکت ماندگار شما گام‌های موثر برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآن برداریم.»

او ادامه داد: «قرآن و حرکت در مسیر قرآنی شاید بهترین مسیر برای ساختن انسان باشد. ما در دارالقرآن‌ها به دنبال تربیت انسان طراز قرآن و مرکزیت انتشار آموزش های قرآنی هستیم.»

۳۷ درصد کل مدارس کشور با کمک خیرین مدرسه‌ساز ساخته می‌شود

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز نیز در ادامه این مراسم گفت: «امروز حرکت جدیدی را در جامعه خیرین مدرسه‌ساز مشاهده می‌کنیم.»

او ادامه داد: «در ۲۱ سال گذشته این حرکت در کشور آغاز شد؛ زمانی که بعد از جنگ تحمیلی مدارس ۴ نوبته بود.»

حافظی گفت: «در اولین سال جامعه اعتبار مدرسه‌سازی ۱۶ میلیارد بود که سال بعد ۴۰ میلیارد، سال بعد ۸۰ میلیارد و سال بعد ۱۳۲ میلیارد شد.»

او افزود: «در سال ۸۸ اعتبارات دولت ۳۸۶ میلیارد اما اعتبار خیرین ۷۴۰ میلیارد بود. ما موفق شدیم ۳۷ درصد کل مدارس کشور با کمک خیران مدرسه‌ساز بسازیم.»

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز گفت: «سال گذشته اعتبار دولت ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما کمک خیران هزار و ۲۰۰ میلیارد جمع‌آوری شد.»

حافظی از وجود ۶۵۰ هزار خیر داخل کشور و هزار خیر در سراسر جهان خبر داد. او اظهار امیدواری کرد که حرکت تجهیز دارالقرآن‌ها در سراسر کشور اشاعه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار