ایجاد گذر فرهنگ و هنر در رشت، منوط به تعامل شهرداری است

رشت(پانا)-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: با توجه به آئین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صورت همکاری شهرداری رشت، گذر فرهنگ و هنر در مرکز استان دایر می شود.

کد مطلب: ۸۶۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد گذر فرهنگ و هنر در رشت، منوط به تعامل شهرداری است

فیروز فاضلی افزود: بر اساس این آئین نامه شهرهای متقاضی ایجاد گذر فرهنگ و هنر، پس از تعیین مکان مناسب از سوی شهرداری هر شهر و اعلام آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از کارشناسی شورایی متشکل از معاون توسعه و منابع ، مشاور برنامه ریزی وزیر و مسئول کلان برنامه مشمول تسهیلات اعتباری کم بهره خواهد شد.
وی اظهار داشت: گذر فرهنگ و هنر ، خیابان ، میدان ، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.
فاضلی تصریح کرد : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد ، موسسه ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند؛ حمایت می کند.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر ، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی ،کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح یادشده است.
وی کتاب فروشی ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه ، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری ( شتاب دهنده ها و استارت آپ ها) ، موزه های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا ، کافه های اینترنتی فرهنگی و هنری ، کافه موزه های فرهنگی و هنری و کارگاه های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 3 آئین نامه یادشده؛ آماده سازی مکان و فضای مناسب برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر هر شهر به عهده شهرداری است و امیدواریم این فرصت برای شهری با قدمت غنی فرهنگی رشت غنیمت شمرده شده و هر چه زودتر شرایط ایجاد آن فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار