در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان تاکید شد:

آموزش خانواده بعنوان استراتژی تربیتی آموزش و پرورش لحاظ شود

تبریز(پانا)- مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان با شعار" خانواده دانا، دانش اموز توانا" به صورت پایلوت استانی در دبیرستان فاطمیه ناحیه 5 تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش خانواده بعنوان استراتژی تربیتی آموزش و پرورش لحاظ  شود

کامیار قهرمانی فرد در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان فاطمیه ناحیه 5 تبریز فصل مشترک این پیوند را دانش اموزان عنوان کرد و مدرسه را مورد اعتمادترین مکان برای خانواده ها دانست و گفت: نشست و حضور خانواده ها در این مکان باید در طول سال تداوم داشته باشد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در کنار هم بودن اولیا و عوامل مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی همزمان با کارگاه های آموزشی را از ضروریت زمان حال دانست و ابراز داشت: تنها ارتباط گام به گام خانه و مدرسه تهدیدهای اجتماعی فرزندان را خنثی می کند.

وی به شعار سالتحصیلی امسال با عنوان" سرمایه گذاری برای آینده با توسعه شاخص های آموزش و پرورش" اشاره کرده و تصریح نمود: یکی از شاخص های مهم بحث تقریب اولیا، معلمان و مدیران مدارس است و برنامه ریزی هایی برای تحقق این امر طراحی شده و در جلسات شورای تعلیم و تربیت استان برای پیشبرد پرمحتوا و عمیق آن همفکری می شود.

قهرمانی فرد به آسیب شناسی ارتباط اولیا و مربیان پرداخت و توضیح داد: متاسفانه باور اشتباه نسبت به فراخوانی اولیا برای کمک های مالی از طرف مدرسه و شعار زدگی این ارتباط را خیلی کمرنگ کرده است و امروزه با توجه به پیچیدگی های تربیتی، خانواده ها باید در کارگاه های آموزش خانواده اطلاعات تخصصی را کسب کنند و با پیگیری هایی که انجام می دهند هم در معلم انگیزه ایجاد کنند و هم در تربیت تخصصی و اصولی فرزندان مشارکت کنند.

آموزش خانواده یکی از اهداف مهم انجمن اولیا و مربیان است

علیرضا ستاری نیز در این مراسم انجمن اولیا و مربیان را حلقه اصلی پیوند خانه و مدرسه بیان کرد و افزود: نباید برنامه ها صوری و در جهت رفع تکلیف باشد چرا که اساس تربیت دانش اموزان در نهاد خانه و مدرسه است به شرطی که به رسالت خویش با اهداف عالی عمل کنیم.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه 5 تبریز تربیت دانش آموزان را مهم تر از باسواد بودن آنها عنوان کرد و افزود: کارشکنی های اجتماعی که مشاهده می شود با ریشه یابی که شده به تربیت نادرست آنان در خانه و مدرسه بر می گردد و برای رفع این ناهنجاری باید ارتباط تنگاتنگ اولیا و مدرسه را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در جامعه مهم بودن، مهم نیست بلکه مفید بودن مهم است، آموزش خانواده را یکی از اهداف مهم انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و گفت: با توجه به تکنولوژی هیا پیشرفته امروزی نیاز است هوشیارانه و با روش های جدید و مشارکت جویانه به تربیت فرزندان مبادرت بورزیم.

آموزش خانواده بعنوان استراتژی تربیتی آموزش و پرورش لحاظ شود

در ادامه این برنامه کارشناس آموزش خانواده نیز طی سخنانی ابراز داشت: در بحث تربیتی چیزی به اندازه آسیب های اجتماعی و در قبل ان چیزی مهم تر از پیشگیری مهم نیست.

محمدی تصریح کرد: وقتی وارد محدوده ی تربیتی می شویم و راهبردهای سازنده اتخاذ می کنیم پیشگیری کم هزینه ترین ، راهبردی ترین و هوشمندانه ترین روش است که اگر توجه نشود بحث درمان پیش می آید که نیاز به تخصص دارد و بسیار هزینه بر است.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود در جامعه ریشه در خانواده دارد، تاکید کرد: عدم داشتن مهارت زندگی فرزندان ما و یا ضعیف بودن آنها در این باب متاسفانه آسیب هایی را از افراد ناهنجار جامعه به دانش اموزان تحمیل می کند.

مشاور خانواده ضمن انتقاد از صوری بودن برخی انجمن های اولیا و مربیان در مدارس، برنامه محوری را برای این نهادها توصیه کرد و گفت: اگر بحث تربیت و تغییر رفتار مهم است باید کلاس های آموزش خانواده را بعنوان استراتژی آموزش و پرورش لحاظ کنیم .

وی ادامه داد: هر مدرسه نسبت به تشکیل کلاس ها در راستای حل مشکلات مدرسه موظف شود و با نیازسنجی هایی که از جلسات صورت می گیرد ارتقاء اطلاعات روانشناختی اولیا و تربیت دانش آموزان را شاهد خواهیم بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از عوامل فعال و برتر حوزه انجمن اولیا و مربیان استان تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار