جلسه ستاد برنامه ریزی دومین دوره اردوهای جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایر برگزار شد

مسیب‌زاده: جشن تکلیف کهگیلویه و بویراحمد در چادرهای عشایری برگزار می‌شود

تهران (پانا) - جلسه ستاد برنامه ریزی دومین دوره اردوهای جشن تکلیف دانش آموزان پسر عشایر کشور امروز با حضور محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مسیب‌زاده: جشن تکلیف کهگیلویه و بویراحمد در چادرهای عشایری برگزار می‌شود

علینقی یزدان‌پناه مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام حسن اسکندریان، معاون نماز اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا سیفی، مسئول اداره کل عشایر‌، سیدبهاالدین ملک حسینی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، لطف‌الله تقی پور رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و باقران و وفایی از ستاد مرکزی اقامه نماز در این جلسه حضور داشتند.

محمدرضا مسیب‌زاده در ابتدای این جلسه گفت: «جشن تکلیف، عبادت و بندگی از اهمیت بالا و ویژه‌ای برخوردار است.»

او ادامه داد: «جشن تکلیف مرزی است که دانش‌آموزان بدون واسطه با خدا صحبت می‌کنند. در این مسیر پرداختن به یک سری گروه‌های هدف اهمیت بالا و ویژه‌ای دارد.»

مسیب‌زاده بر توجه بیشتر به دانش‌آموزان عشایر و استثنایی تاکید کرد و افزود: «تمام نگاه ما این است که سن تکلیف بهار بندگی و شکوفایی است که دانش‌آموز احساس می‌کند به جمعی پیوسته که مورد توجه خداست.»

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: «امسال جشن تکلیف در استان کهگلیویه و بویراحمد در چادرهای عشایری برگزار خواهد شد.»

علی‌نقی یزدان‌پناه نیز در ادامه این جلسه گفت: «ممکن است احکام به بچه‌های عشایر به دلیل دسترسی نداشتن آن‌ها به منابع و محدودیت‌ها، به درستی منتقل نشود.»

یزدان‌پناه افزود: «چند سالی است که اداره قرآن توجه ویژه‌ای به بچه‌های عشایر دارد. این بچه‌ها توجه ویژه‌ای به ائمه اطهار دارند لذا آموزش‌های ارایه‌شده به آنان می‌تواند بسیار موثر باشد.»

او ادامه داد: «هیچ چیزی به اندازه نماز نمی‌تواند برای افراد سرمایه باشد و آینده آنان را تضمین کند. نماز پوششی است که مانع از ورود پلیدی‌ها می‌شود.»

او ادامه داد: «برگزاری این جشن را در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی به فال نیک می‌گیریم زیرا این موضوع به نفع نظام است.»

محمدرضا سیفی نیز در ادامه این جلسه به دو برابر شدن تعداد دانش‌آموزان مکلف عشایری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: «اهتمام داریم که حتما مراسم جشن تکلیف برای دانش آموزان اهل تشیع و تسنن هم‌زمان برگزار شود.»

سیفی، سرپرست اداره کل عشایر گفت: «باید اشکالات سال گذشته حذف و یک جشن تکلیف با کمترین ایراد برگزار شود.»

در این جلسه پیشنهادها و برنامه‌های برگزاری این جشن از سوی افراد مطرح و درباره آن‌ها بحث و گفت و گو شد.

در این جلسه پیشنهاد شد که این جشن در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد و در نیمه اول اسفند برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار