پوستر پانزدهمین دوره بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونمایی شد

تهران (پانا) - پوستر پانزدهمین دوره بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در حوزه هنری اصفهان رونمایی شد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پوستر پانزدهمین دوره بخش اصلی و ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آیین رونمایی از پوستر پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاوت عصر روز گذشته (یکشنبه ۲۹ مهر ماه) در عمارت سعدی حوزه هنری استان اصفهان با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و خانواده شهید طاها ادقامی و شهید شیروانیان، حسین صابری مدیر عامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، محمد خزاعی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری و جشنواره مقاومت و جمعی از هنرمندان اصفهانی برگزار شد.

در این مراسم مهدی احمدی‌فر، مدیر کل حوزه هنری استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، پیشگام و جبهه اول بوده است اظهار کرد: زمانی که بررسی کنیم در می‌یابیم سرمنشا بسیاری از حرکت‌های انقلابی و بسیاری از عملیات‌های خاص و تراز اول در زمان جنگ، اصفهان بوده است.

وی افزود: این مراسم به حق در اصفهان برگزار شده است و این افتخاری دیگر برای این شهر است و امیدوار هستیم برای دوسال آینده جشنواره شانزدهم فیلم مقاومت نیز در اصفهان برگزار می‌شود.

در ادامه محمد خزاعی دبیرجشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن ابراز خشنودی از حضور خود در بین خانواده شهدای مدافع حرم، خانواده‌های شهیدان -شیروانیان و اقدامی- به عنوان نخستین شهید مدافع حرم و کوچک‌ترین شهید مقاومت گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قدیمی‌ترین جشنواره در حوزه مقاومت و انقلاب اسلامی است که از سال ۶۲ نخستین دوره آن در تهران آغاز به کار کرد و هم اکنون به صورت در کشور و منطقه دوسالانه برگزار می‌شود.

وی افزود: برای آیین رونمایی از پوسترهای این رویداد فرهنگی و سینمایی هر دوره به خانواده شهدا زحمت می‌دهیم و این افتخاری است برای ما که پوستر جشنواره بین‌المللی مقاومت به دست خانواده این عزیزان متبرک می شود.

وی ادامه داد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت هر چند اندک، ولی تلاش می‌کند حداقل یاد و خاطره شهیدان را زنده نگه دارد. و دلمان به همین کلام رهبر جانبازمان خوش است که زنده نگه داشتن یاد شهدا کم از شهادت نیست.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تصریح کرد: ما شرمساز شهیدان هستیم چرا که این همه سال، عزت و عظمت این عزیزان و چتر پربرکت یادشان در لابلای تصاویر روزمرگی‌ها، لذت‌ها و سرگرمی‌ها و محنت‌های حقیر گم کرده‌ایم.

به گفته وی شهدا راه آسمانی را پیموده‌اند و حال نوبت ماست ، نوبت ماست که اگر هنری نداریم لااقل خاطره هنر شهیدان را در جانمان و جامعه به یادگار جاری سازیم.

خزاعی با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت روایت دفاع مقدس و جنگ است گفت: این رویداد روایت مدافعین حرم است، روایت عاشقان کربلا، روایت انقلاب و انتظار.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم مقاومت، محفل مجاهدانی است که هنوز در هیاهوها و رنگ ها و صداها و تصاویر رنگ باخته پرده‌های سینما گم نشده‌اند، خیمه گاه کسانی که روای مقاومت هستند از ایران، از سوریه، از عراق، از فلسطین، نیجریه و از هر کجای عالم که صدای مظلومی بلند است.

دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم مقامت با اشاره به اینکه این جشنواره از ۵ تا ۹ آذر ماه با حضور فیلم سازان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد گفت: به مناسب چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو بخش ویژه در این جشنواره پیش بینی شده که نخستین آن «جلوه گاه نور» است که موضوع آن مرتبط با حوزه انقلاب است و بخش ویژه دیگر بهترین فیلم از نگاه مردم است که فراخوان آن به زودی اعلام می شود.

خزاعی در خصوص هفته‌های فیلم خارج از کشور بیان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم گلچینی از فیلم‌های جشنواره را در دوکشور لبنان و سوریه نمایش دهیم که برنامه ریزی‌های جدی در این حوزه در حال انجام و پیگیری است.

وی ادامه داد: بخش دیگر در مورد آموزش فیلم سازان خارجی در منطقه است که همواره تلاش شده در حوزه فیلم مقاومت آموزش‌هایی به فیلم سازانی که بر علیه رژیم صهونیستی فعالیت می‌کنند و نگرشی شبیه به ما دارند، داده شود ولی باتوجه به مشکلاتی که امسال به وجود آمده است فیلم سازان محدودتری را برای این بخش شناسایی کردیم تا در کلاس‌های فشرده شرکت کنند و جالب است بدانید به واسطه همین آموزش ها تا کنون ۲۷۰ فیلم ساز در منطقه تربیت شده‌اند.

دبیر جشنواره فیلم مقاومت در مورد بخش نکوداشت جشنواره فیلم مقاومت اظهار کرد: یکی از جدی‌ترین بخش‌های این دوره از جشنواره فیلم مقاومت انتخاب چهره مقاومت سال ۲۰۱۸ است که در سال ۲۰۱۴ آقای سید حسن نصرالله و در سال ۲۰۱۶ عبدالملک حوثی، رهبر حوثی‌های یمن انتخاب شده‌اند و برای این دوره نیز شورای راهبردی جشنواره در تلاش برای انتخاب این چهره از بین چهره‌های ملی و منطقه‌ای است.

حسین صابری مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: تمایل بر این بود که در منزل شهدا خدمت آنان برسیم و خوشحالیم که خانواده‌های شهدا مجلس ما را مزین کرده اند.

وی خبر داد: در نظر داریم با همکاری حوزه هنری اصفهان و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس دو فیلم در مورد زندگی شهید طاها اقدامی و شهید شیروانیان تولید کنیم.

پدر شهید مدافع حرم: باید رشادت‌های شهیدان برای آیندگان ثبت شود

در ادامه این مراسم مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان اصفهان گفت: همان طور که رهبری فرمودند، شهدای مدافع حرم ره صد ساله را یک شب طی کردند. آنها علی رغم این که دوران انقلاب و جنگ هشت ساله و حضرت امام خمینی را ندیده بودند، زمانی که انقلاب و جبهه‌های مقاومت به آن ها نیاز داشت با بصیرتی که به برکت خون شهدای دفاع مقدس نصیب آن‌ها شده بود توانستند بدون هیچ هیاهویی که بعضاً در دوران دفاع مقدس برای یک اعزامی تبلیغ و برنامه مطرح بود، مظلومانه و غریبانه رفتند و از دین و حریم اهل بیت و قرآن و ارزش‌های واقعی اسلام و انقلاب دفاع کردند و فراتر از جغرافیای کشور خود در جبهه‌های مقاومت حضور پیدا کردند.

مجتبی شیروانیان ادامه داد: لذا باید بهترین هنرمندان این هنرمندی‌ها را به تصویر بکشند هرچند که شهدا نیازی به تبلیغ ندارند ولی باید این رشادت‌ها ثبت و ضبط بشود تا برای نسل‌های آینده که نیازمند پی بردن به سیره شهدا هستند در دسترس باشد.

پدر شهید خردسال طاها اقدامی:خوشحالم جشنواره مقاومت در زمینه تربیت فیلمسازان جهان اسلام اقدام کرده است

پدر شهید مدافع حرم شیروانیان در خصوص شهید طاها اقدامی خاطرنشان کرد: باید حق مطلب در مورد شهدا و بالخص آخرین شهید مدافع وطن که لبیک یاحسین گویان در روز قبل از شهادت خود بدون این که معنی آن را بداند، خیلی زود حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مانند شهدای دیگر خریدار او شدند و امروز تبدیل به افتخاری برای مملکت ما و نظام ما و برای تمام آنهایی شده است که لبیک یاحسین می‌گویند.

سعدالله اقدامی گفت: از بابت شنیدن خبر کار فرهنگی در خارج از کشور خوشحال شدم چرا که در کار فرهنگی خیلی عقب هستیم و امروز آل سعود در این خصوص قوی عمل می‌کند به طوری که به روح و انگیزه جوانان نفوذ کرده و شاهد این هستیم که جوانانی با انگیزه کامل در حالی که الله اکبر می‌گویند، جوانان و کودکان را می‌کشند و می‌گویند خدایا از ما راضی باش!

وی ادامه داد: خوشحالم که جشنواره فیلم مقاومت در زمینه آموزش مستندسازان منطقه‌ای اقدام کرده است و اعتقاد دارم در زمینه نیاز به تربیت و پرورش و آموزش فیلمسازان داریم.

پدر شهید خردسال طاها اقدامی ادامه داد: در مورد مقاومت پیامی دارم و باید بگویم مردم و خانواده شهدا مقاوم هستند و خسته نیستند. تا پیش از این هم گوش به فرمان رهبری بودیم ولی از زمانی که کودک خردسالم شهید شد احساس می‌کنم انگیزه و مقاومتم بیشتر شد.

در انتهای مراسم از پوستر‌های بخش اصلی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت و بخش ویژه عماد مغنیه رونمایی شد و از خانواده شهدای مقاومت تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار