رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : تربیت اجتماعی، سهم دانش آموزان با نیازهای ویژه از ورزش است

سنندج(پانا)-رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: تربیت و تحکیم مبانی اجتماعی، سهم دانش آموزان با نیازهای ویژه از فعالیت های بدنی و ورزشی است.

کد مطلب: ۸۶۴۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان : تربیت اجتماعی، سهم دانش آموزان با نیازهای ویژه از ورزش است

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان صبح امروز در مراسم اختتامیه پارالمپیک درون مدرسه ای که در متوسطه حرفه ای گل ها با حضور جمعی از مسئولان استانی و اولیاء دانش آموزان برگزار شد؛ عنوان کرد: ورزش نه تنها موجب تقویت توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه می شود بلکه آنان را از سبک زندگی بی تحرک و وابستگی نیز دور و سلامت روان را در آنان ارتقاء می دهد.

وی هدف از برگزاری پارالمپیاد درون مدرسه ای را پرورش جسم و روح، شناسایی و شکوفایی استعدادها و تحکیم مبانی اجتماعی در دانش آموزان با نیازهای ویژه دانست و گفت: پارالمپیاد درون مدرسه ای برای 7 گروه از دانش آموزان با نیازهای ویژه در 22 مدرسه ویژه این دانش آموزان در 16 شهرستان در رشته های طناب کشی، پرتاب دارت، تنیس روی میز، دوومیدانی، فوتسال، گلبال وگویرانی در سطح استان برگزار شد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با بیان اینکه برنامه مناسب فعالیت بدنی به دانش آموزان با نیازهای فرصت خواهد داد از لحاظ بدنی، مهارتی و روانی تربیت شده و یک زندگی فعال و سالم هنگام ورورد به بزرگسالی داشته باشند؛ تصریح کرد: ورزش، بخش سازنده در برنامه های آموزشی مدارس با نیازهای ویژه می باشد و روشی برای تأمین سلامتی و تعادل روحی، نشاط و تعادل هیجانی و تربیت اجتماعی است .

وی با اشاره به نقش مؤثر ورزش در جلوگیری از عوارض ناشی از معلولیت وگسترش روند بیماری ها، خاطر نشان کرد: در راستای اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر «تحصیل، تهذیب و ورزش» دانش آموزان و تحقق اهداف تربیت بدنی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با برگزاری بازی و ورزش و ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان با نیازهای ویژه سعی در همسو شدن با سیاست های پارالمپیک و استعداد یابی را داریم.

شایان ذکر است، پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای استثنایی عبارت است از برگزاری بازی ها و رقابت های مختلف ورزشی درون کلاسی، بین کلاسی و بین پایه ای دریک دوره زمانی مشخص از سال تحصیلی که با توجه به علایق و نوع معلولیت دانش آموزان با نیازهای ویژه و امکانات مدرسه، ویژگی ها و شرایط اقلیمی منطقه و مناسبت های خاص به مرحله اجرا گذاشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار