در گفت‌وگو با پانا

ابراهیم قاسم‌پور: پرسپولیس باید بازی رفت مقابل السد را فراموش کند

تهران (پانا) – کارشناس فوتبال ایران معتقد است پرسپولیس باید در دیدار برگشت مقابل السد فوتبالی منطقی را به نمایش بگذارد.

کد مطلب: ۸۶۴۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم قاسم‌پور: پرسپولیس باید بازی رفت مقابل السد را فراموش کند

‌ابراهیم قاسم‌پور در گفت‌وگو با پانا درباره دیدار پرسپولیس مقابل السد در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی گفت: پرسپولیس بازی خیلی سختی پیش رو دارد. السد در بازی رفت مقابل پرسپولیس نتیجه را واگذار کرده و در این بازی تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که برنده میدان باشد تا بتواند فینالیست شود. آنها مقابل استقلال در آزادی نمایش قابل توجهی داشتند و به برتری رسیدند بنابراین با جو ورزشگاه آزادی آشنا هستند و با انگیزه فراوان به میدان می‌آیند؛ آشنا بودن آنها با شرایط ورزشگاه باعث می‌شود که آنها تحت تأثیر قرار نگیرند. البته نباید فراموش کنیم که پرسپولیس هم با روحیه بالاتری به میدان می‌آید. آنها در خانه خودی بازی می‌کنند‌ و برانکو هم به خوبی می‌داند با چه سیستمی روبروی این تیم کار کند.

وی ادامه داد: البته همانطور که گفتم کار دشواری پیش ‌روی شاگردان برانکوست. آنها باید از برد بازی رفت خود دفاع کنند و از طرف دیگر در آزادی گل نخورند ولی قاعدتاً دفاع صرف برابر السد کار را سخت می‌کند و از طرفی حمله بی‌محابا هم می‌تواند در ضد حمله عواقبی داشته باشد. به نظرم بهترین کار این است که پرسپولیس پشت محوطه خطا نکند و به بازیکنی چون ژاوی اجازه دهد تا زهر خود را بریزد.

هافبک تیم ملی ایران در جام جهانی 1978 در ادامه افزود: با محدودیت بازیکن، برانکو شرایط سختی دارد. به نظرم بهترین کار این است که آنها عقب‌نشینی نکنند و در یک سوم دفاع نمانند البته همانطور که گفتم احساسی هم نباید برخورد کنند و به خاطر جو ورزشگاه بی‌پروا حمله کنند. باید مدیریت این بازی را در اختیار داشته باشند و بازیکنان در حمله و دفاع حضور داشته باشند. اگر بازیکنان به موقع خودشان را به موقعیت‌های حساس نرسانند کار پیش نمی‌رود و در دفاع هم اگر حضور نداشته باشند انسجام تیمی از بین می‌رود. به نظرم پرسپولیس باید این دو موضوع را در نظر بگیرد و منطقی بازی کند. بازیکنانی که پیستون چپ و راست و هافبک نفوذی هستند در این بازی نقش مهمی دارند.

قاسم‌پور تأکید کرد: السد شناسنامه فوتبال قطر است، آنها سازمان یافته و با برنامه کار می‌کنند و ما نباید به خاطر این که بازی رفت را مقابل‌ آنها به پیروزی رسیدیم این تیم را دست کم بگیریم. پیش‌بینی از اینکه در فوتبال کدام تیم می‌برد خیلی دشوار است. السد به استقلال 3 گل زد و دو گل دیگر هم می‌توانست بزند. در بازی با رفت مانند همیشه نبود اما مطمئن باشید در این بازی وضعیت فرق می‌کند. پرسپولیس باید بازی رفت را فراموش ‌کند و ما هم امیدواریم که پرسپولیس بعد از سال‌ها بتواند یک نماینده از ایران را به فینال آسیا برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار