بیش از 8هزار نفر درکهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند

پانا(یاسوج) ـ تا کنون 8هزار و 426نفر از کهگیلویه و بویراحمدبرای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

کد مطلب: ۸۶۴۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 8هزار نفر درکهگیلویه و بویراحمد برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت نام کرده اند

معاون ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام‌کنندگان پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح، گفت: تا کنون 8هزار و 426نفر برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

عزیز فَیلی با تأکید بر اینکه مردم از طریق دفاتر مجاز اقدام به ثبت‌نام کنند، افزود: در این استان از مجموع کل ثبت‌نام‌کنندگان برای 5500نفر ویزا صادر شده و 5226نفر اعزام شده اند.

وی اظهارکرد: این استان 30موکب در کشور و خارج از کشور ایجاد و راه اندازی کرده است که از این تعداد 5 موکب در کربلا، 4موکب در نجف، سه موکب در خرمشهر و شلمچه و 18موکب در سطح استان بوده است.

معاون ستاد اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مسئول صدور پروانه موکب هاست، این موکب ها همه شناسنامه دار هستند و کمیته بهداشت ستاد اربعین استان با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی نظارت بهداشتی این موکب ها را بر عهده دارند.

فَیلی با اشاره به هماهنگی های لازم با کمیته حمل و نقل زائران پیاده روی اربعین حسینی استان تصریح کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسئولیت تامین اتوبوس برای انتقال زائران تا مرز شلمچه را بر عهده دارد و تا کنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه هر40نفر زائر با یک دستگاه اتوبوس اعزام می شوند، ادامه داد: 150دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران استان جهت شرکت در پیاده روی اربعین حسینی پیش بینی شده است که بصورت کاروانی انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال گذشته 19هزار نفر از این استان در پیاده روی اربعین شرکت کردند، عنوان کرد: پیش بینی می شود که امسال 20هزار نفر از این استان با انجام مراحل قانونی و اخذ ویزا به پیاده روی اربعین حسینی اعزام شود.

فَیلی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد مسیر تردد زائران 15 استان به سمت استان خوزستان است، بیان کرد: زائران استانهای شمال شرقی، شرق و مرکز کشور از جمله یزد، کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، بخشی از استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری، وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده و به سمت مرز شلمچه در استان خوزستان برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی حرکت می‌کنند.

وی اظهار کرد: 35هزار زائر پاکستانی از مرز میرجاوه وارد کشور می شوند که بخش عمده آنها نیز از استان کهگیلویه و بویراحمد تردد و به سمت مرز شلمچه برای شرکت در پیاده روی اربعین حسینی حرکت می کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در اربعین سال گذشته در مجموع به بیش از یک میلیون و 600هزار نفر زائر پیاده روی اربعین حسینی که از این استان تردد داشتند، خدمات رسانی کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار