همدان، شاخص گردشگری در دنیا خواهد بود

همدان (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: نام شهر همدان همزمان با میزبانی اجلاس و نشست های جهانی، به عنوان یک شاخص در حوزه گردشگری در دنیا مطرح خواهد بود.

کد مطلب: ۸۶۴۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
همدان، شاخص گردشگری در دنیا خواهد بود

حسین قراباغی در بازدید کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا از دبیرخانه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری، با بیان اینکه این کمیسیون پیش‌قدم در همراهی این اجلاس جهانی در همدان است، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری یاری رسان اقتصاد جامعه خواهد بود اگر تمامی مدیران و دغدغه‌مندان پای کار بیایند، می‌توانیم برای تقویت صنعت گردشگری کشور و استان همدان قدم‌های محکم‌تری برداریم.

به گفته وی، نگاه به همایش‌ها و اجلاس‌های ملی و بین‌المللی باید محتوایی باشد و حضور افراد اثرگذار در این نشست‌ها برای بهره‌گیری از ظرفیت آنها برای توسعه استان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین میهمانان نیز باید متناسب با اجلاس باشند.

قراباغی با بیان اینکه میزبانی این اجلاس افتخار بزرگی برای همه مسؤولان و مردم محسوب می‌شود، افزود: شورای شهر و شهرداری همدان هم در این اجلاس بین‌المللی سهیم خواهند بود تا برای آنچه شایسته کشور و استان است، قدم برداریم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در شرایط فعلی و تبلیغات سوء دشمنان، برگزاری چنین اجلاسی می‌تواند توفیق بزرگی برای نظام باشد، معتقد است: می‌توانیم سایر فرصت‌ها نظیر میزبانی چهلمین اجلاس گردشگری جهانی را در همدان داشته باشیم.

* گردان: اجلاس، موفقیتی برای دیپلماسی کشور و استان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم با تأکید بر اینکه میزبانی چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان، موفقیت خوبی برای دیپلماسی کشور و استان بوده است گفت: توسعه و درآمد پایدار برای استان و شهر همدان دغدغه مسؤولان بوده است؛ بنابراین با وجود ظرفیت‌ها و تجربیات، برگزاری این اجلاس آغازی برای برگزاری اجلاس‌های ملی و جهانی دیگر برای توسعه استان است.

کامران گردان با تأکید بر اینکه گردشگری به عنوان محور توسعه پایدار محسوب می‌شود، افزود: مدیریت شهری همدان نیازمند حضور در پنل‌های تخصصی این اجلاس به منظور بهره‌گیری از مباحث گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 70 نفر برای حضور در اجلاس گردشگری اعلام آمادگی کرده‌اند، ابراز امیدواری کرد: طی روزهای آینده تعداد بیشتری گردشگر و افراد اثرگذار در این حوزه حضور خواهند داشت.

گردان بیان کرد: اگر بخواهیم جذب گردشگران را ادامه دهیم باید فعالیت دبیرخانه همراه با برگزاری پنل‌های تخصصی ادامه یابد.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌ شهرداران کلانشهرها در حوزه گردشگری با هدف جذب گردشگران داخلی و خارجی، گفت: در این زمینه ارتباط‌گیری دو سویه از اهمیت بالایی برخودار است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه ظرفیت گردشگری خوبی در استان موجود است، اظهار کرد: برگزاری این اجلاس برای استان همدان و مدیریت شهری مفید خواهد بود و روند رو به رشد استان و شهر همدان را پیش‌تر خواهد برد.

* عسگریان: تأکید بر سیاست‌گذاری برای گردشگری همدان

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان هم گفت: محور توسعه استان، گردشگری است؛ بنابراین باید سیاست‌گذاری در این زمینه در همه حوزه‌های شهری و... صورت گیرد تا بتوان مباحث را جامع و کامل ارائه داد.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه حرکت مثبتی در راستای صنعت گردشگری آغاز شده است پیشنهاد داد: بودجه سال 98 شهرداری همدان با محوریت گردشگری مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود موضوعات پنل‌های تخصصی اجلاس در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد تا بدانیم برای نشست‌های اجلاس جهانی گردشگری با چه رویکردی حضور یافته و با مشخص شدن محور بحث‌ها با قدرت بیشتری برای جذب گردشگران در حوزه مدیریت شهری ورود پیدا کنیم.

عسگریان با تأکید بر اینکه با برگزاری این رویداد بین‌المللی فرصت مغتنمی پیش آمده که باید به نحو مطلوب برای توسعه شهر از آن بهره‌مند شویم، افزود: کمیسیون سرمایه‌گذاری هم با همین محور پیش می‌رود تا موضوعاتی را برای تصمیم‌سازی داشته باشیم.

وی همچنین پیشنهاد برپایی نمایشگاه‌هایی برای معرفی داشته‌ها و دستاوردهای فرهنگی، تاریخی و طبیعی همدان در حاشیه اجلاس مطرح کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: برگزاری این اجلاس در سطح بالا قابل پیش‌بینی است که نقش مؤثری را در توسعه گردشگری همدان دارد.

رضوان سلماسی بیان کرد: با توجه به اینکه گردشگری باید با قوت بیشتری مورد توجه قرار گیرد، بنابراین اگر مباحثی در حوزه کاری شورای شهر است، به صورت جدی در کنار دبیرخانه اجلاس جهانی گردشگری هستیم؛ زیرا ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را برای شهر و شهروندان به دنبال دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار