مرتضی فنونی زاده*

پرسپولیس و نیمه‌نهایی آسیا

فردا پرسپولیس مقابل السد قطر در چارچوب دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌رود. باتوجه به اینکه پرسپولیس در بازی رفت با ارائه یک بازی جسورانه برنده شد، امید زیادی به صعود شاگردان برانکو ایوانکوویچ به فینال لیگ قهرمانان وجود دارد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۷۶
لینک کوتاه کپی شد

بازیکنان تیم پرسپولیس باید منطقی و حساب شده بازی کنند، خوشبختانه در بازی رفت کمی خوش‌شانسی هم سراغ نماینده ایران آمد و توانستیم برنده شویم. حالا در بازی برگشت با این تصور وارد زمین شویم که از حریف یک گل عقب هستیم و نگذاریم غرور کاذب اجازه دهد السدی‌ها به‌سادگی به پیروزی امیدوار باشند.

فراموش نکنیم نماینده قطر در میانه میدان دو بازیکن توانمند به نام‌های «گابی» و «ژاوی» دارد و این بازیکنان وحشتی از تماشاگران پرسپولیس ندارند. تیم‌های ایرانی ۲۵ سال است که فاتح لیگ قهرمانان آسیا نشده‌اند و حالا وقت آن رسیده است که بتوانیم با عبور از السد به فینال برسیم تا به قهرمانی امیدوار شویم. فرقی نمی‌کند نماینده ژاپن یا کره‌جنوبی فینالیست شود هرکدام از این تیم‌ها که حریف پرسپولیس شوند با‌توجه به اینکه انگیزه بازیکنان بالا است احتمال شکست‌شان وجود دارد. بازیکنان نباید بی‌محابا حمله کنند، مدافعان و دروازه‌بان تیم برانکو آماده هستند و هافبک‌ها نیز شرایط قابلِ ‌قبولی دارند در خط حمله هم بازیکنان در آمادگی بسر می‌برند، نباید اجازه دهیم حریف دروازه ما را باز کند و لازم است که کاملا حساب شده دفاع کنیم و در ضد حملات بتوانیم دروازه السد را بازی کنیم.

تصورم این است چون گاودین منشأ و علی علیپور توسط مدافعان السد مهار می‌شوند از میان هافبک‌های تیم گلزن پرسپولیس مشخص شود. من شانس بشار رسن، احمد نوراللهی و سیامک نعمتی را برای فتح دروازه السد بیش از سایرین می‌بینم. روز گذشته اعلام شد قیمت بلیت بازی پرسپولیس با السد در بازار سیاه از مرز چهار میلیون تومان هم پیش رفته است. به‌نظر من این یک موضوع طبیعی است و نمی‌توان خرده گرفت، چون فروش اینترنتی در ایران همیشه با سوءاستفاده همراه بوده است اگر به همان صورت سنتی در گیشه‌ها بلیت‌ها فروخته شود، بهتر است چون فرصت به افراد سودجو می‌دهد که بلیت‌ها را به قیمت‌های کذایی بفروشند، جالب است بلیت به بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس نمی‌رسد تا به ورزشگاه آزادی بروند ولی عده‌ای فرصت‌طلب بلیت‌ها را به قیمت‌های گزافی می‌فروشند. دقیقا همانند ماجرای بازار سکه بهار آزادی که به‌صورت اینترنتی فروخته شد و سپس افراد سود جو سکه را در بازار پنج میلیون تومان هم فروختند.

منبع: آرمان

* پیشکسوت پرسپولیس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار