رییس سازمان دانش آموزی استان زنجان:

تربیت دانش آموز مهارت محور یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است

زنجان (پانا) - فیروز مهدی رئیس سازمان دانش آموزی استان زنجان در جلسه ی انجمن اولیا و مربیان شهرستان دندی بر لزوم یادگیری مهارت‌های نه گانه ی زندگی توسط دانش آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش آموز مهارت محور یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان زنجان در این جلسه گفت: آموزش و پرورش به دنبال مهارتی کردن آموزش دانش آموزان در حوزه سبک های اسلامی ایرانی است. وی افزود دانش آموزان پس از 12 سال تحصیل باید بدانند چگونه در جامعه مهارت ارتباطی موثر داشته باشند. آنها باید مهارتهایی چون مهارت نه گفتن، مهارت دوست یابی، مهارت تعامل با دیگران و تاب آوری در شرایط سخت، مهارت هم نوع دوستی و حداقل مهارتهای لازم برای مدیریت منزل خود را بلد باشند.

وی افزود: این شرایط تنها با ارتباط نزدیک و صمیمی والدین و مدرسه امکان پذیر است.در ادامه ایشان به سه مهارت مهم والدین در خانوادهاشاره کردند.

1. خرد مندی فردی: فن و فنون پدر مادر بودن داشتن بلوغ عاطفی و فکری،اقتصادی در دانش آموزان است.

2.خردمندی سازمانی: درک پیچیدگی کل سازمان خانواده

3. خردمندی سیاسی: برخورد صحیح پدر و مادر با فرزندان در شرایط بحران را از اصول سه گانه مدیریت خانواده برای سرپرست خانواده شمردند.

مهدوی تصریح کرد: در شرایط کنونی که انفجار تکنولوژی صورت گرفته همه اولیا نیز مثل دانش آموزان باید بروز رسانی شده و نقاط کور تربیتی در خانواده را شناسایی و مدیریت نمایند

گفتنی است درپایان از اولیا برتر این آموزشگاه توسط مسئولین استانی و منطقه ای تجلیل بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار