مدرسه خیرساز 18 کلاسه اعظم محبی در شاندیز به بهره‌برداری رسید

مشهد (پانا) - مدرسه 18 کلاسه خیرساز مهندس اعظم محبی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۸۶۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه خیرساز 18 کلاسه اعظم محبی در شاندیز به بهره‌برداری رسید

قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در آیین افتتاح مدرسه 18 کلاسه اعظم محبی در ابرده شاندیز با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد فضاهای آموزشی استان توسط خیرین ساخته شده است اظهار کرد: اسلام دین انسان دوستی است و لذا اگر بخواهیم در زمره مومنین قرار بگیریم باید انسان دوست باشیم و صفت بخشندگی را در خود تقویت کنیم چرا که دربخشندگی هم آسایش برای دیگران است و هم آرامش برای خود شخص بخشنده است.

وی انفاق و بخشندگی را از صفات الهی دانست و افزود: انفاق و بخشش از داشته ها و آنچه که به آن علاقه مندیم ارزش کار را چند برابر می سازد،چراکه این وعده خداوند است که اگر از آنچه دوست دارید انفاق کردید به نیکی رسیده اید.

خدابنده در ادامه گفت:اگر سید الشهدا(ع) بعد از گذشتاین همه سال عزیز است بخاطربخشندگی و ایثار جان و مال و فرزندانش در مقابل خداوند است وشهدا گرانقدر اسلام نیز در طول دوران دفاع مقدس به پیروی از آن حضرت همین راه را در پیش گرفتند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان با اشاره به اهمیت علم و علم آموزی در آیات قرآن کریم گفت: انفاق اگر در هرکار خیری خرج شود پسندیده است اما این بخشش در راه علم و دانش بی شک ارزنره تر و ماندگار تر است.

قابل ذکر است مدرسه 18 کلاسه خیر ساز اعظم محبی در زمینی به مساحت 2 هزار متربع و با اعتباری بالغ بر 1 میلیارد و دویست میلیون تومان در روستای ابرده شهرستان شاندیز تاسیس شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار