گزارش خبرگزاری اسپوتنیک؛

ترامپ تلویحا به قدرت ایران اعتراف کرد

تهران (پانا) - رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه ما به سعودی ها به عنوان یک نیرو در مقابل ایران نیاز داریم، به طور تلویحی به قدرت ایران اعتراف کرد.

کد مطلب: ۸۶۴۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
ترامپ تلویحا به قدرت ایران اعتراف کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه ما به سعودی ها به عنوان یک نیرو در مقابل ایران نیاز داریم، به طور تلویحی به قدرت ایران اعتراف کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه آنچه برای جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول اتفاق افتاده غیرقابل قبول است به خبرنگاران گفت به این مسئله باید با دقت رسیدگی شود زیرا ریاض متحد مهم آمریکا در مقابل ایران است و میلیاردها دلار قرارداد تسلیحاتی در معرض خطر قرار دارد.

وی افزود عربستان سعودی متحدی بزرگ بوده اما آنچه اتفاق افتاده غیرقابل قبول است. اگر قرار به اعمال شکلی از تحریم یا آنچه ممکن است تعیین کنیم باشد ترجیح می دهم از لغو قرارداد 110 میلیارد دلاری که 600 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است به عنوان مجازات استفاده نکنیم.
رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد سعودی ها متحدی بزرگ در خاورمیانه بوده اند و ما به آنها به عنوان یک نیرو در مقابل ایران نیاز داریم بنابراین ، این ساده ترین راه حلی نیست که وجود دارد.

وی در عین حال از اقدام عربستان در بازداشت نزدیک به 24 تبعه سعودی در چارچوب تحقیقات درباره سرنوشت خاشقجی تمجید کرد و آن را " گامی بزرگ " دانست.

دونالد ترامپ که پیشتر ابراز امیدواری کرده بود قرارداد تسلیحاتی واشنگتن و ریاض تحت تاثیر ماجرای خاشقجی قرار نگیرد افزود قصد دارد از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان بخواهد تا گزارش کاملی را درباره آنچه برای این روزنامه نگار اتفاق افتاده است ارائه کند.

تایید مرگ جمال خاشقجی توسط دادستان کل عربستان چند هفته پس از انتشار گزارش هایی دال بر آن صورت گرفت که خاشقجی که دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد احتمالا ربوده یا داخل ساختمان به قتل رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار