پنجمین شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار تشکیل جلسه داد

بیجار(پانا)-پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار با محوریت وضعیت پروژه های در دست اقدام و همچنین مدارس در معرض خطر با حضور همه اعضا برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۴۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
پنجمین شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار  تشکیل جلسه داد

در ابتدای این جلسه غلامرضا جعفری مدیر آموزش و پرورش بیجار ضمن ارائه گزارشی از مصوبات پیشین و پیگیریهای انجام شده، ابراز امیدواری کرد؛ در سال‌‌ تحصیلی جدید شورای آموزش و پرورش شهرستان، فعال‌تر، اصولی‌ و تخصصی‌ تشکیل شود تا خروجی بهتری جهت رفع مشکلات به دنبال داشته باشد.

در ادامه ورمقانی فرماندار بیجار در این جلسه ابراز امیدواری کرد این شورا زمینه های لازم جهت ایجاد همزبانی، همدلی و همراهی بیش از پیش برای تصمیم سازی و اتخاذ سیاست اجرایی متناسب با نیازهای شهرستان را فراهم نمایند تا مشکلات به تدریج رفع گردد و در نهایت اعتلای کیفی تعلیم و تربیت محقق شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشرفت و آینده جامعه دارد، افزود: هر چقدر آموزش و پرورش وظیفه آموزشی و تربیتی خود را بهتر و اثر بخش‌تر انجام دهد، قطعاً نیروی انسانی خروجی از آن، انسان‌های کارآمد بوده و در رشد و توسعه جامعه موثر خواهند بود.

حجة الاسلام و المسلمین مرادی امام جمعه شهرستان بیجار نیز در ادامه به اهمیت مقام معلم از دیدگاه قرآن و احادیث پرداخت و معلمان را متولیان فکری و فرهنگی جامعه دانست و افزود: معلمان ما باید در جهت هدایت نسل جوان و نوجوان میهن اسلامی ، تمام تلاش خود را بکار ببرند.

امام جمعه بیجار مسئله اصلی در آموزش و پرورش را در کنار مسائل آموزشی، اخلاق و تربیت عنوان کرده و اضافه کرد: هدایت یک جوان و دانش آموز ثوابش از عبادت نیز بالاتر است و هدایت صحیح نقش والایی در رشد انسان ها دارد و بخش اعظمی از نقش هدایتگری جامعه و نسل جوان نیز بر عهده معلمان عزیز است.

ادامه این نشست به بحث و تبادل نظر اعضای حاضر پیرامون دستورات کار جلسه اختصاص داشت و در پایان مقرر گردید: تعیین میزان مشارکت اولیا در تامین هزینه های خوابگاه های مدارس شبانه روزی ، به استثنای اقشار کم درامد مبلغ 600 هزار تومان برای یکسال تحصیلی در نظر گرفته شود.

ضمنا مصوب شد ضمن پیگیری مشکلات پروژه های ناتمام، مدارس فرسوده و در معرض خطر که شناسایی شده اند را تخلیه و اجماع دانش آموزان صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار