آلمان و رودها و دریاچه‌هایی که ناپدید می‌شوند! + تصاویر

تهران (پانا) - بارش اندک و دمای بالا باعث شده که آب رودها و دریاچه‌ها در سراسر آلمان به کمترین میزان ثبت شده برسد.

کد مطلب: ۸۶۴۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
آلمان و رودها و دریاچه‌هایی که ناپدید می‌شوند! + تصاویر

به گزارش ایسنا،‌ هواشناسان می‌گویند که یکی از خشک‌ترین سال‌های تاریخ اخیر آلمان پیش روست.

"دویچه‌وله" در گزارش جدید خود در این باره، شرح مختصری از این رویداد زیست محیطی را ارائه کرده است:

رود راین

رود تاریخی راین در آلمان پس از ماه‌ها هوای خشک به سوی کم آب‌ترین دوران خود می‌رود. ایالت راینلند- فالس، منطقه‌ای که به عنوان راین میانی شناخته می‌شود بیش از دیگر نقاط تحت تاثیر این خشکسالی قرار گرفته است. مرکز هواشناسی آلمان می‌گوید که حدود ۷۰ درصد کشور در حال تجربه کردن خشکسالی است.

رود دانوب

آب و هوای خشک چنان تاثیر منفی بر رود دانوب در آلمان گذاشته و میزان آب را چنان کاهش داده که موجب محدود شدن یا حتی لغو کشتیرانی در این رود شده است. دانوب، دومین رود بزرگ اروپا از ایالت بادن- وورتمبرگ در جنوب غربی آلمان سرچشمه می‌گیرد و به دریای سیاه، بین رومانی و اوکراین می‌ریزد.

رود البه

کاهش سطح آب، موجب عریض‌تر شدن نوار ساحلی رود البه شده که در شمال و شرق آلمان جاری است. رود البه از کوهستان کرکونوشه در شرق جمهوری چک سرچشمه می‌گیرد و از هشت ایالت آلمان در شرق و شمال کشور می‌گذرد.

دریاچه کنستانس

آب دریاچه ۶۳ کیلومتری کنستانس در مرز آلمان، اتریش و سوییس چنان کاهش یافته که جزیره جدیدی در دل آن پدیدار شده است. توریست‌ها به مدت چند ماه قادر به دیدن جزیره‌ای ماسه‌ای به طول ۲۰۰ متر و عرض ۵۰ متر بودند. این دریاچه، سومین دریاچه بزرگ اروپای مرکزی و یکی از مقاصد گردشگری است.

دریاچه بیگه زه

کشتیرانی در نقاط کم آب دریاچه بیگه زه در ایالت نورد راین - وستفالن در غرب آلمان دشوار شده است و کشتیرانان مجبور شده‌اند نقاط کناره گرفتن خود را تغییر دهند. کارشناسان قادر نیستند پیش‌بینی کنند خشکی پاییزی چه زمانی پایان خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار