‌تهیه گزارش اولیه کمیته تحقیق و تفحص از همشهری

تهران (پانا) - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت گزارش اولیه تحقیق و تفحص از همشهری آماده شده است.

کد مطلب: ۸۶۴۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
‌تهیه گزارش اولیه کمیته تحقیق و تفحص از همشهری

علی اعطا در پایان نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی طرح الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات شهرسازی اظهار کرد: در جلسه گذشته کلیات این طرح به تصویب رسید و جزئیات آن در ۳ ماده و بندهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت، در واقع تعدادی از بندها اصلاح و موارد اضافه شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حضور شهردار تهران در صحن شورا در حالی که قرار بود برای بررسی طرح دوفوریت «اصلاح مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» حاضر شود، گفت: جلسه دو بار تمدید شده بود و در نهایت در لحظه آخر در حالی که باید برای تصویب طرح ۱۴ نفر حضور داشته باشند یکی از اعضا از صحن خارج شد و جلسه از رسمیت افتاد. البته بعید می دانم که خروج آن عضو علت خاصی داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روند بررسی طرح الزام شهرداری تهران به انتشار اطلاعات شهرسازی افزود: جلسه به همین دلیل طولانی شد زیرا ۳ کمیسیون روی این طرح کار کرده بودند و پیشنهاداتی هم داشتند.

اعطا با اشاره به پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر بازگشت طرح به کمیسیون عنوان کرد: آقای هاشمی با توجه به تعداد بالای پیشنهادات، مطرح کردند که طرح مجدداً به کمیسیون برگردد که پیشنهاد رای نیاورد.

وی با بیان اینکه اطلاعات انتشارات در راستای شفافیت دنیال می شود، اضافه کرد: ۳ کمیسیون برنامه و بودجه و نظارت و شهرسازی و معماری شورای شهر روی این طرح بحث و بررسی هایی را انجام داده بودند، اما یک سری کمیسیون ها مانند محیط زیست بالطبع در مورد طرح نظر داشتند که باید مطرح می کردند.

اعطا با بیان اینکه تک تک پلاک ها ثبتی از ابتدای امسال، برایشان پرونده تشکیل خواهد شد و در آن سامانه قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: براساس ضوابط از این پس میزان تراکم، تعداد طبقات و اطلاعات حتی در مورد طرح های شهری هم روی این سامانه شفافیت قرار می گیرد که می توان از آن برای بازدارندگی در حوزه تخلفات شهرداری استفاده کرد.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران این مصوبه هم اکنون در شورای شهر تصویب شده و پس از ۱۴ روز لازم الاجرا خواهد بود. در واقع دو هفته فرصت لازم است تا زیرساخت ها برای اجرای آن فراهم شود. البته شهردار دو ماه فرصت دارد تا سایر زیرساخت ها را آماده کند اگر چه بخشی از آن ها هم اکنون آماده هستند.

اعطا در پاسخ به این سوال که چرا اطلاعات مربوط به پروانه های ساخت در سال های گذشته در این سامانه ثبت نمی شود، گفت: می توانیم آن اقدام را هم انجام دهیم، اما چون زمان بر است و ما فرصت دو ماهه داریم ابتدا تصمیم گرفتیم ثبت اطلاعات را از سال ۹۷ آغاز کنیم.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری توضیح داد: گزارش اولیه تهیه شده و در اختیار شورای شهر قرار گرفته است و کمیته مربوط نیز کلیات گزارش را تشریح کرده اما باید موارد بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

فرشته مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار