مراسم هفته بیمه سلامت و هفته تربیت بدنی در مدارس آذربایجان شرقی

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی: ۵۹ درصد جمعیت آذربایجان شرقی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

تبریز(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: سلامتی دانش آموران از لحاظ جسمی و روحی برای دستگاه تعلیم و تربیت مهم است برای این که اگر ما بخواهیم برای فردا سرمایه گذاری کنیم محل آن مدرسه و محور قطعی آن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۶۴۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: سلامت جسمی و روحی دانش آموزان از اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت است

جعفر پاشایی در مراسم هفته بیمه سلامت و هفته تربیت بدنی در مدرسه محمد رسول الله ناحیه ۳ تبریز، گفت: امروز با وجود شادابی، نشاط ، یکدلی و یکرنگی در این مدرسه یکی از لذت بخش ترین روزها را سپری کردم.

وی افزود: رویکرد قطعی آموزش و پرورش پرداختن به ورزش به ویژه در حوزه ورزش های دانش آموزی، المپیادهای دانش آموزی و ورزش همگانی صبحگاهی در مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که طبق ارزیابی ها انجام شده، در مدارس استان، توجه جدی به ورزش اعمال شمی شود، گفت: سلامتی دانش آموران از لحاظ جسمی و روحی برای دستگاه تعلیم و تربیت مهم است برای این که اگر ما بخواهیم برای فردا سرمایه گذاری کنیم محل آن مدرسه و محور قطعی آن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان است.

پاشایی افزود:در این حوزه هر چقدر سرمایه گذاری مادی و معنوی انجام دهیم گره های زیادی از مسایل کشور باز خواهد شد.

خدمات درمان بیماری های خاص رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت استان نیز ضمن تبریک هفته بیمه سلامت که از ۲۷ مهر تا ۳ آبان است ، گفت: آرزوی قلبی من این است که هیچ دانش آموزی بیمار نشود.

وحید مجیدی افزود: بیمه سلامت بزرگترین سازمان درمان کشوری با ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور است و بیمه تامین اجتماعی نیز با۳۸ میلیون بیمه شده از دیگر سازمانهای بزرگ درمان کشوری است.

وی گفت: در استان ما ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه شده سلامت وجود دارد و این تعداد در بیمه تامین اجتماعی به ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر می رسد.

وی افزود: 90درصد هزینه های بستری افراد تحت پوشش بیمه سلامت در بیمارستانهای دانشگاهی و دولتی توسط این بیمه پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: در استان ۳ هزار بیمار خاص شامل بیماری هایی همچون هموفیلی ودیالیزی تحت پوشش بیمه سلامت داریم که هزینه های درمان آنها رایگان است.

مجیدی در ادامه گفت: سعی کنیم به خانواده ها تذکر دهیم داروی اضافی در منزل نگه ندارند زیرا علاوه بر هزینه اضافی عامل ایجاد خطر برای کودکان در منزل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار