مهلت 48 ساعته شهرداری برای وصول 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 96 تا پایان مهر ماه 97 شهرداری تهران فقط48 ساعت فرصت دارد 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت را وصول کند.

کد مطلب: ۸۶۴۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مهلت 48 ساعته شهرداری برای وصول 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت

مرتضی الویری در نود و پنجمین جلسه شورا گفت: طبق بند (د) تبصره 5 بودجه سال 96 مصوبه مجلس شورای اسلامی و با عنایت به مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر مجوز انتشار اوراق مشارکت از سوی شهرداری تهران جهت تکمیل خطوط 6 و 7 مترو مبلغ 4 هزار میلیارد تومان بر اساس ظرفیت ایجاد شده در تبصره بودجه مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که پس از موافقت وزارت کشور و تبدیل آن به 2 هزار میلیارد تومان و موافقت بانک مرکزی و تبدیل آن به 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای احداث خط 7 قطار شهری منتشر شده است.

وی ادامه داد: البته قرار بر این بود که 2 هزار میلیارد تومان برای خط 6 و 2 هزار میلیارد تومان برای خط 7 پیش‌بینی شود که این مبالغ به 700 میلیارد تومان برای خط 7 کاهش پیدا کرد. با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال 96 تا پایان مهر ماه 97 شهرداری تهران تنها 48 ساعت فرصت دارد 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت را وصول کند البته این مبلغ اکنون در بانک شهر موجود است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: شهرداری همچنین باید مکانیزمی تعبیه کند تا بر اساس آن پیگیری‌های لازم برای باقی مانده مبلغ فوق یعنی 3300 میلیارد تومان از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار اوراق مشارکت را به عمل آورد.

الویری افزود: شهرداری باید درباره دلایل استفاده نکردن از ظرفیت ایجاد شده جهت خطوط 6 و 7 مترو در مصوبه فوق‌الذکر به شورا و نیز باید درباره اقدامات صورت گرفته برای جذب و هزینه کرد مبلغ 700 میلیارد تومان با توجه به قانون تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تا پایان مهر ماه سال 97 گزارشی به شورا ارسال کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار