محسن هاشمی: در شهرداری نیاز به جراحی توأم با جسارت و عقلانیت داریم

۱۰۰ پیشنهاد در مورد اصلاح برنامه سوم به هیات رئیسه ارسال شده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت ۱۰۰ پیشنهاد در مورد اصلاح برنامه سوم به هیات رئیسه ارسال شده است و جمع‌بندی ها نیز در کمیسیون‌های تخصصی آغاز شده است.

کد مطلب: ۸۶۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: در شهرداری نیاز به جراحی توأم با جسارت و عقلانیت داریم

محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای نودو پنجمین جلسه شورا و با اشاره به اینکه بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران در دستور کار کمیسیون های شورا قرار دارد، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم همانگونه که مردم در انتخابات گذشته با رأی معنادار و مشارکت بی‌سابقه خود، تحول در مدیریت شهری را از ما خواستند، ایجاد کنیم، باید فراتر از شعار و تبلیغات، ابتدا استاندارد سازی را از ساختار و عملکرد مدیریت شهری آغاز کنیم، سازمانی فربه، ناکارآمد، آلوده به رانت و مملو از موازی کاری نمی تواند خدمتی مناسب را به شهروندان ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه صرف نگهداشت شهر تهران، آن هم در سطح کیفیت فعلی، قطعا مطالبه ای نیست که شهروندان تهرانی از شورای پنجم و مدیریت شهری داشته اند، افزود: چرا که این موضوع در مدیریت شهری گذشته نیز محقق می شد.

هاشمی در ادامه با اشاره به گذشت حدود ۱۴ ماه از مسئولیت این دوره در شورای شهر گفت: دو شهرداری که از این شورا رای اعتماد گرفته اند، تقریبا در راستای عملکرد مدیریت گذشته شهرداری حرکت کرده اند و البته در برخی موضوعات مانند شفاف سازی و کاهش شهرفروشی گام‌های مثبتی برداشته شده است اما این گام‌ها نتوانسته انتظار شهروندان تهرانی را از مدیریت شهری تامین کند.

به اعتقاد هاشمی، شهرداری تهران برای بهبود عملکرد و برآورده سازی انتظارات مردم، نیاز به تحولی درونی دارد تا بتواند مسائل بیرونی شهر را حل کند و در این مسیر باید از معیارهای علمی به جای رویکردهای سلیقه ای استفاده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه استانداردهای مدیریتی نشان می دهد که پیکره مدیریت شهری تهران در وضع فعلی ناموزون و نامتوازن، فربه و کند، سردرگم و کدر است، تاکید کرد: وضع این سازمان بایست به وضعی متوازن وپایدار، چابک و موثر، هوشمند و شفاف بهبود یابد که در این مسیر نیاز به جراحی توأم با جسارت و عقلانیت است.

وی ادامه داد: اگر امروز سنگ بنای اصلاح مدیریت شهری با شجاعت و جسارت در برنامه سوم توسعه شهر تهران بنا گذاشته نشود، انتظار گزافی خواهد بود که به عملکرد چندان متفاوتی منجر شود.

فرشته مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار