کاهش 10میلیون مترمکعب آب کشاورزان تا سال 1400

یزد(پانا) - معاون عمرانی استاندار یزد از چشم اندازی تا سال 1400 برای کاهش مصارف خانگی و اداری و همچنین کشاورزی خبرداد.

کد مطلب: ۸۶۴۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 10میلیون مترمکعب آب کشاورزان تا سال 1400

محسن صادقیان در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت آب در استان یزد گفت: هر هفته جلساتی با موضوع مدیریت تامین آب انتقالی و سازگاری با کم آبی در استانداری برگزار می شود که تا به حال مصوباتی را داشته است.

صادقیان در ادامه افزود: طبق دستور استاندار بازدید از خط لوله انتقال آب بهشت آباد و خرسان صورت گرفته است و در تلاشیم که خط لوله انتقالی آب یزد را از بهشت آباد به خرسان انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: چشم اندازی که تا سال 1400در نظر گرفته شده است این است که 500میلیون متر مکعب از آب مصرفی کشاورزان، 10میلیون متر مکعب از مصارف خانگی و اداری کاهش یابد که با دستور استاندار ادارات استان تا پایان آبان ماه فرصت دارند که وسایلی برای جلوگیری از مصرف بیش از اندازه آب در اداره های خود نصب کنند و همچنین برای کمتر کردن مصارف خانگی هم بسته های تشویقی در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار عنوان کرد: شش ماه اخیر 28 درصد مصرف فضای سبز کاهش یافته است و از آب شرب جدا شده است و در چند آپارتمان و ساختمان بزرگ به صورت پایلوت طرح آب خاکستری اجرایی شده است.

در ادامه محمد علی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گفت: مسئولیت نگه داری خط لوله انتقال آب به یزد بر عهده خود استان یزد است و طی جلسالت شورای تامین استان که دوهفته یک بار تامین می شود23 مصوبه تصویب شدکه در حال پیگیری است.

وی عنوان کرد: موضوع خط لوله انتقال آب استان یزد با کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درمیان گزاشته شده است و هچنین این موضوع در جلسات شورای امنیت ملی کشور مطرح شده و تصمیماتی برای امنیت خط لوله گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار