استاندار یزد:

آب استان یزد به هیچ یک از استان های مجاور داده نمی شود

یزد(پانا) - استاندار یزد با اشاره به سولات پیش آمده برای مردم گفت: تا من استاندار یزد هستم آب یزد به هیچ کدام از استان های اطراف انتقال داده نمی شود.

کد مطلب: ۸۶۴۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
آب استان یزد به هیچ یک از استان های مجاور داده نمی شود

محمود زمانی قمی در نشست خبری با موضوع آب استان یزد با اشاره به سولات خبرنگاران گفت: تقسیمات جغرافیایی و شهری در کشور دقت بسیار زیادی می خواهد و با توجه به شایعات قرار نیست هیچ شهری به استان یزد اضافه شود.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری هیچ دخالتی در سهمیه آب یزد ندارد و تا زمانی که من استاندار یزد هستم نخواهم گذاشت قطره ای از آب استان یزد را به شهر های مجاور انتقال دهند.

استاندار یزد با اشاره به شکایت کشاورزان اصفهانی از انتقال آب به استان یزد تصریح کرد: سال 93 کشاورزان اصفهانی شکایتی را تحت عنوان قطع آب انتقالی به یزد تنظیم و به دیوان عدالت کشور ارسال کردند.

زمانی قمی عنوان کرد: فروردین امسال شکایت کشاورزان اصفهانی مورد برسی قرار گرفت و با 9 رای موافق از 15 رای قرار شد آب انتقالی به استان یزد قطع شود که با پیگیری های انجام شده با وزیر کشور و رئیس جمهور این پرورنده بسته و قرار بر این شد که آب انتقالی به استان یزد همچنان ادامه داشته باشد.

وی اضهار داشت: در سال 96و 97 استان یزد کمترین ورودی آب را داشته است زیرا زاینده رود و کشور در شرایط خاصی قرار گرفته اند و اگر میخواستیم مانند قبل از آب زاینده رود استفاده کنیم از شهریور دیگر هیچ آبی برای انتقال به استان یزد وجود نداشت.

وی حفاظت از خط لوله انتقال آب به یزد را دشوار خواند و گفت: طی 6 ماه گذشته حدود 300نفر از 30کیلومتر خط لوله انتقال به صورت شبانه روزی محافظت میکردند که امروز این مسافت به 100کیلومتر افزایش یافته است و محافظت از خط انتقال دشوار تر شده است.

قمی افزود: امیدواری با پیگیری های صورت گرفته محمد علی طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری نظم جدید در خط انتقال آب به استان یزد هرچه زود تر مستقر شوند و شروع به کار کنند.

استاندار یزد بیان این که اقداماتی در خصوص انتقال آب از جنوب کشور به یزد انجام شده گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به استان یزد بیش 20هزار میلیار سرمایه میخواهد که دولت قادر به انجام چنین کاری نمی باشد و باید این کار را به بخص خصوصی و همکاری چندین شرکت خصوصی در کشور سپرد تا انجام گیرد و ما از شرکت هایی که می توانند در این زمینه سرمایه گزاری کنند استقبال خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار