راه اندازی سینما بسیج در مرز مهران و استقبال گرم زائران

ایلام (پانا) - یکی از ایده های نو و جالب امسال اربعین در مرز مهران و نقطه صفر مرزی ایجاد سالن موقت اکران فیلم های سینمایی بوده که توسط سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۶۴۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی سینما بسیج در مرز مهران و استقبال گرم زائران

این روزها زائران اربعین حسینی در اقصی نقاط کشور خود را برای سفر به عتبات عالیات آماده می کنند، برخی از آنان در روزهای گذشته و برخی نیز در حال تهیه و تدارک ملزومات لازم برای عزیمت جهت شرکت در حماسه عظیم اربعین هستند.

تردد در جاده های مواصلاتی به مرزهای سه گانه کشور افزایش یافته به طوریکه این میزان تردد در مرز بین المللی مهران همچون سال های گذشته نمود بیشتری به خود گرفته است.

حجم ورودی زوار به مهران و پایانه مرزی باعث شده تا عوامل ذیربط نیز نسبت به اجرای برنامه های خاص در این مسیر اهتمام ویژه داشته باشند.

یکی از ایده های نو و جالب امسال اربعین در مرز مهران و نقطه صفر مرزی ایجاد سالن موقت اکران فیلم های سینمایی بوده که توسط سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام ایجاد شده است.

اجرای این برنامه متنوع در پایانه مرزی مهران با استقبال پرشور زائران اربعین قرار گرفته و زوار علاوه بر استراحت موقت به تماشای فیلم های رایگان ارائه شده می نشینند.

یکی از نقاط قوت این سالن موقت سینما در مرز مهران در دسترس بودن آن است به طوریکه هر زائری در ادامه مسیر خود از پل زائر تا پایانه مرزی و در میدان اربعین می تواند از امکانات در نظر گرفته آن استفاده کند.

زائران اربعین نیز از اجرای این برنامه در مرز مهران به خوبی استقبال کرده و در این باره صحبت های جالبی را هم مطرح کردند.

لزوم ترویج فرهنگ ایثار وشهادت میان زائران

یکی از زائران حاضر در سینما در این خصوص گفت: بدون شک ترویج فرهنگ شهادت یکی از مهمترین نیازها در ایام اربعین برای زائران اربعین است.

وی اظهار کرد: همانطور که می دانیم یکی از روحیات مهم امام حسین (ع) روحیه ایثار و از خودگذشتگی و شهادت بود که باید همه ما بایستی این شاخصه را در زندگی خود به خوبی پیاده کنیم.

این زائر اربعین افزود: یکی از مهمترین این مصادیق "شهدای حرم" است که با موقعیت شناسی به موقه و تقویت روحیه ایثار و شهادت نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

وی تأکید کرد: اجرای چنین برنامه هایی باید سرلوحه قرار گیرد به طوریکه میزان تعداد سالن های سینما در مرز مهران افزایش یابد.

ترویج شاخصه های دینی و انقلابی میان زوار با ایجاد سینما موقت بسیج

محمد نظر از عوامل هماهنگ کننده این سینما در نقطه صفر مرزی گفت: این سینما با هدف ترویج فرهنگ و تفکر دفاع مقدس و شاخصه های دینی و انقلابی در بین زوار اربعین راه اندازی شده است.

وی اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای ایجاد این سینما در نقطه صفر مرزی اکران رایگان فیلم های سینمایی با محرویت دفاع مقدس است.

نظری افزود: تلاش شده تا به روزترین فیلم های سینمایی که هم اکنون در پرده اکران سینماهای کشور قرار دارد در معرض تماشای زائران قرار گیرد.

وی بیان کرد: از جمله فیلم های مدنظر قرار گرفته در این سینما می توان به "تنگه ابوغریب" و "به وقت شام" اشاره کرد.

به گزراش ایلام بیدار، تنگه ابوقریب فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۶ است. نخستین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر بود. این فیلم یکی از ۳ فیلمی است که سازمان اوج در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر و در کنار فیلم‌های به وقت شام و سوء تفاهم اکران شد. .

همچنین به وقت شام فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۶ می‌باشد.این فیلم موفق به دریافت ۳ سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار