اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در مدارس شبانه‌روزی استان کردستان کلید خورد

سنندج(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در مدارس شبانه روزی استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در مدارس شبانه‌روزی استان کردستان کلید خورد

افشین خوش‌گوار در کمیته مشترک استانی برنامه ارتقای سلامت نوجوانی که با حضور معاون آموزش متوسطه، رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل و نماینده دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: در سال جاری بیش از 2500 نفر از دانش آموزان در آموزشگاه‌های شبانه‌روزی متوسطه اول و دوم تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل اجرایی طرح لازم است برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی حداقل 12 جلسه آموزشی در موضوعات مختلف تغذیه‌ای، بلوغ، سلامت جسمی و روانی برگزار شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت طرح در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های درون و برون‌سازمانی جهت تهیه بسته‌های بهداشتی برای دانش‌آموزان خوابگاهی اقدام کنیم.

مهدی نامدار، معاون متوسطه آموزش و پرورش کردستان، نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به اهمیت طرح در مدارس مذکور سه موضوع آموزش، تغذیه و بهداشت در اولویت‌های کاری این معاونت قرار دارند و در کلیه بازدید ها تحت پیگیری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این مدارس آموزش های سرپرستان خوابگاه‌ها بیش از سایر همکاران دیگر مورد توجه قرار می‌گیرد چون 24 ساعته با دانش‌آموزان در ارتباط هستند.

لازم به ذکر است با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش جهت اجرای طرح در مدارس، دوره ضمن خدمت برای سرپرستان مدارس شبانه‌روزی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار