مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:کردستان در جایگاه هفتم ورزش دانش آموزی کشور است

سنندج(پانا)-آموزش و پرورش استان کردستان در مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور در تابستان 97، با کسب 66 مدال رنگارنگ و صعود 16 تیم به جمع 8 تیم برتر رشته های مختلف، برای اولین بار موفق به کسب جایگاه هفتم کشور شد.

کد مطلب: ۸۶۳۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:کردستان در جایگاه هفتم ورزش دانش آموزی کشور است

صبح امروز رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با ذکر این مطلب خاطر نشان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش مسابقات در 4 سطح مدرسه، شهرستان، استان و کشور برگزار می شود که پس از برگزاری مسابقات سه سطح اول، نفرات و تیم های برتر تحت پوشش اردوهای آماده سازی و بازی های تدارکاتی قرار گرفتند و در مجموع 44 تیم شامل 25 تیم در بخش پسران و 19 تیم در بخش دختران در 11 رشته ورزشی در دو بخش دختران و پسران مقاطع مختلف تحصیلی عازم مسابقات کشوری شدند.

وی افزود: مرحله کشوری مسابقات در 6 استان میزبان برگزار شد و در نهایت دانش آموزان کردستان با تلاش وصف ناپذیر و هدایت و راهبری مربیان و سرپرستان خود در اغلب رشته ها عملکردی موفق داشتند.

قربانی ادامه داد: قهرمانی تیم تنیس روی میز دانش آموزان ابتدایی، نایب قهرمانی تیم شنا، دو عنوان سومی در رشته ژیمناستیک پسران، چهارمی والیبال پسران، مقام پنجمی در رشته بدمینتون، دو عنوان ششمی فوتسال پسران، دو عنوان ششمی در هندبال دختران، کسب مقام هفتم شطرنج و هشتم بسکتبال دختران از جمله افتخارات کاروان ورزشی استان در بخش تیمی بود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به موفقیت های استان در بخش انفرادی گفت: دررشته های انفرادی نیز، دانش آموزان کردستان با کسب 66 مدال شامل 19 طلا، 16 نقره و 31 برنر در رشته های مختلف بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند.

قربانی از اعلام نتایج نهایی مسابقات ورزشی دانش آموزان در تابستان خبر داد و گفت: بنا بر اعلام فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور و پس از جمع بندی و محاسبه امتیازات تیم ها در رشته های مختلف خوشبختانه، کردستان با کسب 864 امتیاز برای اولین بار در جایگاه هفتم کشور قرار گرفت که با توجه به زیرساخت ها، سخت افزارها، تعداد دانش آموزان، سرانه فضای ورزشی و حتی اعتبارات، چنین جایگاهی برای ورزش دانش آموزی کردستان بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.

وی افزود: از سوی وزارت آموزش و پرورش و بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های موجود، استان های کشور در سه قطب دسته بندی کرده اند که در این بخش هم کردستان برای سومی سال پیاپی در رتبه اول قطب یک کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در کنار مسائل فنی، موارد اخلاقی، فرهنگی و انضباطی نیز مورد ارزیابی فدراسیون قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه در این بخش نیز با هدف گذاری و برنامه ریزی خوب صورت گرفته و با کسب 184 امتیاز، در رده ششم کشور ایستاده ایم و همچنین در سه رشته ورزشی فوتسال و والیبال پسران و هندبال دختران نیز کاپ اخلاق مسابقات به استان کردستان اختصاص یافت که موفقیت در این بخش نیز به اندازه بخش فنی ارزشمند و قابل توجه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان عملکرد حوزه تربیت بدنی و سلامت طی چهار سال اخیر را مطلوب و موفق ارزیابی کرد و گفت: در کنار موفقیت های ارزشمند در بخش مسابقات که رتبه استان از 28 سال 92 به هفتم در سال 97 ارتقا یافته است، در بخش درس تربیت بدنی نیز با اجرای به موقع و مناسب طرح ها و برنامه ها و تلاش در جهت تأمین شرایط، فضا و امکانات، شاهد رضایتمندی بالای معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استان کردستان هستیم.

وی پرداختن و توجه به ورزش را یکی از ابزارهای مهم در تحقق اهداف آموزشی و تربیتی دانست و افزود: کسب این جایگاه و این موفقیت را در وهله اول مدیون لطف خداوند و نیز تلاش، دلسوزی و زحمات تمام معلمان به خصوص معلمان و دبیران تربیت بدنی، مدیران مجتمع های ورزشی، کارشناسان، معاونین پرورشی و تربیت بدنی، روسای آموزش و پرورش، بخش های مختلف ستادی به ویژه معاونت تربیت بدنی و سلامت و هیئت ورزش دانش آموزی می دانم و از زحمات این بخش ها صمیمانه تقدیر و تشکر می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار