بازار پررونق دلالان در غیاب کارت‌بلیت‌ها ؛ قیمت بلیت دیدار پرسپولیس و السد نجومی شد

(پانا) - با تمام شدن بلیت‌ فروشی دیدار برگشت پرسپولیس و السد قطر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، فعالیت دلال‌ها برای فروش بلیت‌ها سیر صعودی به خود گرفته و قیمت‌ها در حال بالا رفتن است.

کد مطلب: ۸۶۳۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بازار پررونق دلالان در غیاب کارت‌بلیت‌ها ؛ قیمت بلیت دیدار پرسپولیس و السد نجومی شد

پرسپولیس که در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا دست به کاری بزرگ زد و توانست السد را با ستاره‌های کهکشانی‌اش در قطر شکست دهد هوادارانش را بیش از هر زمانی در تاریخ به حضور در فینال لیگ قهرمانان امیدوار کرد.

عملکرد خوب شاگردان برانکو به رغم محرومیت از نقل و انتقالات باعث شد تا استقبال از دیدار برگشت مقابل السد در ورزشگاه آزادی در روندی قابل پیش‌بینی چشم‌گیر باشد و طی مدت کمتر از هشت ساعت حتی به رغم قطعی چندساعته سامانه فروش، تمامی بلیت‌ها به ادعای سایت فروش اینترنتی فروخته شود و دیگر بلیتی برای خرید در سامانه وجود ندارد.

با پایان بلیت‌ها همان‌طور که می‌شد پیش‌بینی کرد بازار سیاه کار خود را آغاز کرد و از همان دقایق اولیه قیمت‌های مختلفی برای فروش بلیت این بازی مطرح شد که از 45 هزار تومان برای طبقه دوم استارت زده شد و طی مدت کوتاهی سیر صعودی وحشتناکی پیدا کرد و این افزایش قیمت همچنان ادامه دارد و با مراجعه به یکی از پرکاربردترین اپلیکیشین‌های تلفن همراه می‌توان این روند را مشاهده کرد.

در ساعات اولیه گران‌ترین قیمتی که برای فروش بلیت اعلام شد یک میلیون تومان بود اما امروز رکوردها با 3 میلیون تومان برای VIP ورزشگاه آزادی، 2 میلیون تومانی برای جایگاه ویژه، یک میلیون و پانصد هزار تومانی برای روبI روی جایگاه، 800 هزار تومانی برای پشت دروازه و 500 هزار تومانی برای طبقه دوم شکسته شد و قابل پیش‌بینی است با نزدیک شدن به روز سه‌شنبه این روند افزایش قیمت ادامه داشته باشد و شاید بلیت طبقه اول از ده میلیون تومان هم عبور کند.

برای پیگیری فروش این بلیت‌ها با دلال‌هایی که این بلیت‌ها را از سامانه خریداری کرده‌اند تماس گرفتیم که اکثر آنها یک جواب مشترک دادند. با توجه به اینکه بلیت به صورت فیزیکی ارائه نشده و تنها یک کد رهگیری به کاربران تحویل داده شده تا دو ساعت قبل از بازی با مراجعه به ورزشگاه و ارائه کارت ملی بلیت را دریافت کنند؛ کار واگذاری این بلیت‌ها برای دلالان سخت‌تر از قبل شده است؛ اما پاسخ مشترکی که چند نفر از آنها دادند این بود که از خریدار درخواست می‌خواهند در روز سه‌شنبه طی ساعتی مشخص به ورزشگاه آزادی مراجعه کند تا فردی که بلیت به نام او در سامانه ثبت شد اقدام به دریافت بلیت و سپس برای واگذاری بلیت اقدام به دریافت وجه نقد کند. البته ظاهرا دلالان فکر نیامدن فرد خریدار به سر قرار را هم کرده‌اند؛ آنها خودشان می‌گویند در روز بازی با چند نفر قرار می‌گذارند و اگر سر ساعت به قرار نرسید بلیت را از دست خواهید داد.

حالا با روندی که دلال‌ها در پیش گرفته‌اند باید دید حراست وزارت ورزش و جوانان چه راهکاری برای مهار این جریان دارد تا بتواند از ایجاد بازار سیاه جلوگیری کند. وجود این حجم از بلیت در دستان دلالان علاوه بر ایجاد بازار سیاه، می‌تواند به پرسپولیس هم ضربه بزند. وقتی بلیت به قیمت مورد نظر دلال فروخته نشود بخشی از ورزشگاه خالی خواهد ماند و این ماجرا اولین ضربه را می‌تواند به پرسپولیس بزند.

وجود این حجم از بازار سیاه و فعالیت گسترده دلالان شاید بیش از هر زمانی جای خالی کارت‌بلیت‌های پیشرفته و عکس‌دار را برای دیدارهایی مانند بازی پرسپولیس و السد خالی نشان می‌دهد؛ شاید اگر کمی حرفه‌ای‌تر به فوتبال نگاه می‌شد دیگر خبری از این حجم بازار سیاه نبود. شاید تا پیش از رسیدن پرسپولیس به فینال این فرصت وجود داشته باشد تا مسئولان فکری به حال تهیه کارت‌بلیت‌های الکترونیکی و نصب گیت در ورزشگاه آزادی کنند؛ از هم اکنون می‌توان اخطار داد که برای فینال لیگ قهرمانان قیمت‌ بلیت در بازار سیاه چند برابر قیمتی خواهد شد که امروز برای مرحله نیمه‌نهایی ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار