رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان: 169 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح فلوراید تراپی قرار می گیرند

سنندج(پانا)-رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان از تحت پوشش قرار دادن 169 هزار دانش آموز استان در طرح فلوراید تراپی در طول سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۳۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان: 169 هزار دانش آموز تحت پوشش طرح فلوراید تراپی قرار می گیرند

نادر منصوری رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش استان کردستان با بیان این مطلب گفت: معاینات دهان و دندان دانش آموزان مقطع ابتدایی و پایه هفتم در طرح فلوراید تراپی با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در مراکز بهداشتی استان کردستان آغاز شد.

وی ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با دانشگاه علوم پزشکی مقرر شده است تعداد 60 درصد از کل دانش آموزان استان با اولویت مدارس ابتدایی تحت پوشش طرح معاینات دهان و دندان و فلوراید تراپی قرار گیرند.

به گفته منصوری در طول سال تحصیلی جاری در دو نوبت 169 هزار دانش آموز جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان در زمان بزرگسالی‌ و ارتقای سلامت دهان و دندان از خدمات این طرح بهره مند خواهند شد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه در انجام طرح فلورایدتراپی خانواده‌ها نقش مؤثری دارند و می‌توانند همکاری های خوبی با مدیران مدارس داشته باشند؛ بر همراهی والدین در اجرای طرح تاکید کرد.

منصوری در پایان خاطر نشان ساخت: براساس تفاهم نامه آموزش و پرورش کردستان با دانشگاه علوم پزشکی در سال تحصیلی جاری و به منظور بهره گیری از توان و تخصص نیروهای مجرب، دانش آموزان مقطع ابتدایی و پایه هفتم متوسطه اول با همراهی والدین در مراکز بهداشتی محل مربوطه مراجعه و طرح توسط نیروهای شاغل در مراکز بهداشتی انجام می پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار