برگزاری جشنواره غذای سالم گامی در راستای آگاه سازی خانواده ها نسبت به خطرات چاقی و فست فودها

نی ریز (پانا) - جشنواره غذای سالم با شعار « تلاش برای دستیابی به حذف گرسنگی تا سال 2030 » و با هدف ترویج و اصلاح الگوی تغذیه سالم امروز با حضور کارشناس مرکز بهداشت و فرمانداری و جمعی از مسئولین شهرستان نی ریز در سالن ورزشی شهداء این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره  غذای سالم گامی در راستای آگاه سازی خانواده ها نسبت به خطرات چاقی و  فست فودها

کارشناس بهداشت شهرستان نی­ریزدر جشنواره "غذای سالم دانش ‏آموزی" که به مناسبت هفته جهانی تغذیه در نی ریز برگزار شده بود، با بیان اینکه هر چند امروزه با ورود گسترده فست فودها و دیگر غذاهای آماده، نگرانی هایی برای سلامتی دانش آموزان احساس می شود؛ اما برنامه های جذاب و مفیدی نیز در مسیر ترویج تغذیه سالم برگزار می شود.

زارعی افزود: برگزاری این جشنواره ها و آشنا کردن دانش‌آموزان با هنر آشپزی و بالا بردن دانش تغذیه مادران، اصلاح الگوی تغذیه، ضمن ارتقاء شاخص سلامت دانش آموزان به ساختن جامعه ای سالم و با نشاط کمک خواهد کرد .

در دنیای امروز مساله تغذیه و رابطه آن با سلامتی و بهداشت بدن اهمیت اساسی یافته است. زیرا پایه و بنیان یک زندگی موفق و سرشار از تلاش و سازندگی را تشکیل می دهد. همچنین در نسل امروز به دلیل مصرف زیاد فست فود با کلسترول بالا باعث افزایش سکته قلبی و مغزی شده است . و هدف پرهیز از مصرف فست فودها می باشد.

شمسی مشاور فرماندار در امور زنان نیز در ایم مراسم ، نقش مادران در سلامتی افراد خانواده و بخصوص کودکان را بسیار جدی خواند و افزود: بر آگاه‌سازی خانواده ها و مادران نسبت به رعایت اصولی مانند استفاده از غذای کم‌چرب و کم‌نمک و کم‌شکر و استفاده بیشتر از حبوبات، سبزی و میوه‌جات و لبنیات باید تأکید شود.

وی با بیان اینکه گرایش خانواده ها به غذاهای فست فودی سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد، گفت: ترویج تغذیه سالم و استفاده از غذاهای خانگی برای سلامت خانواده ها بسیار مهم است.

وی تنوع و تعادل در تغذیه سالم را 2 اصل بسیار مهم عنوان کرد که می‌تواند در سلامت فرد، خانواده، جامعه و طول عمر مؤثر باشد و گفت: مشارکت در این جشنواره منجر به آگاهی بیشتر نسبت به داشتن جامعه‌ای شاداب‌تر، بانشاط ‌تر و پویاتر می‌شود.

در این جشنواره دانش آموزان با کمک اولیاء خود اقدام به تهیه غذاهای سنتی وسالم نموده بودند. و کارشناسان شبکه بهداشت به مصرف گروههای اصلی هرم غذایی تاکید کردند.

معیار انتخاب غذا از سوی داوران جشنواره که از کارشناسان تغذیه بودند، بر اساس استاندارد‌های غذایی، پخت سالم‌تر و میزان استفاده از نمک، روغن و همچنین نحوه پخت بخارپز و سرخ‌کردنی بود و از نفرات برگزیده تقدیر بعمل آمد.

خبرنگار:سمیرا کرمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار